The Mediator Role of Employee Empowerment on the Effect of Organizational Learning on Innovation
Abstract
The requests and needs of consumers change rapidly in parallel to rapidly changing and improving global world. As a result, organizations have to strive with this rapid change and improvement, and even start the change. One of the newest and the main weapons that an organization could have to survive and stand against national and international threats is innovation. Organizations should place importance on such a strong competition tool and search for ways to make sustainable innovation happen. Therefore, the purpose of this study is to demonstrate that organizational learning increases innovation through obtaining, sharing, evaluating, using and storing information. Additionally, the purpose is to demonstrate that employee empowerment plays a mediator role in the effect of organizational learning on innovation. In this research study conducted with 140 employees of a factory that exports to more than 50 countries, structural equation modelling and LISREL software were used. The analyses showed that the vision and open mindedness dimensions of organizational learning affects innovation types (process, strategy, market, product) significantly and positively. Additionally, employee empowerment affects only strategy and product innovation significantly and positively. On the other hand, employee empowerment plays a mediator role in all the relationships between vision and open mindedness, and strategy and product innovation. Hızla değişen ve gelişen küresel dünyaya paralel olarak, tüketicilerin istek ve ihtiyaçları da hızla değişmektedir. Bunun neticesinde örgütler, bu hızlı değişim ve gelişimle mücadele etmeye hatta değişimi başlatmaya mecbur kalmaktadır. Bir örgütün hayatta kalmasına engel olabilecek ulusal ve uluslararası tehditlere karşı en yeni ve ana silahlardan biri yeniliktir. Böylesine güçlü bir rekabet aracına, örgütler gereken önemi vermeli ve sürdürülebilir yeniliği nasıl yapabileceklerinin yollarını aramalıdır. Bu nedenle bilgiyi elde edip bu bilgiyi paylaşma, onu değerlendirme, kullanma ve depolama yoluyla örgütün genel olarak potansiyel kavrama kapasitesini yükseltmesine yardımcı olan örgütsel öğrenmenin yeniliği artırdığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca bu ana amacın yanında örgütsel öğrenmenin yeniliğe olan etkisinde personel güçlendirmenin aracı bir rol oynadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. 50’den fazla ülkeye ihracat yapan bir fabrikanın 140 çalışanı üzerinde gerçekleştirilen bu araştırmada yapısal eşitlik modellemesinden faydalanılmış ve LISREL programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu örgütsel öğrenmenin alt boyutlarından paylaşılan vizyon ve açık görüşlülüğün tüm yenilik türlerini (süreç, strateji, pazar, ürün) anlamlı ve olumlu olarak etkilediği görülmüştür. Bunun yanı sıra personel güçlendirmenin sadece strateji ve ürün yeniliğini anlamlı ve olumlu olarak etkilediği tespit edilmiştir. Diğer yandan personel güçlendirme, paylaşılan vizyon ve açık görüşlülük ile strateji ve ürün yeniliği ilişkilerinin tümünde aracı rol oynamıştır.