Çocuklarda temel hareket eğitimi ve cimnastik programlarının kaba motor becerileri üzerine etkisinin karşılaştırılması
Özet
Bu araştırmanın amacı 5-6 yaş grubu çocuklarda temel hareket eğitimi ve cimnastik programlarının kaba motor beceriler üzerine etkisinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmamıza, Bayrampaşa ilçesinde bulunan bir spor tesisinde kayıtlı daha önce herhangi bir sportif faaliyet geçmişi bulunmayan çocuklardan oluşan 18 kız, 12 erkek öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Eğitim uygulamaları iki deney grubuna uygulanmıştır. Birinci deney grubunu 15 öğrenci, ikinci deney grubunu da 15 öğrenci oluşturmaktadır. Birinci deney grubuna temel hareket eğitimi, ikinci deney grubuna ise cimnastik eğitimi verilmiştir. Verileri toplamada ''Kaba motor beceri testi (Hirst ve ark. 1986) kullanılacaktır. Hirst ve arkadaşlarının (1986) geliştirdiği bu test, durarak uzun atlama, dinamik denge, statik denge ve çabukluk olmak üzere dört alt testten oluşmaktadır. Bulgular SPSS 25,0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen veriler bağımlı gruplarda t-testi (independent samples t-test) ile analiz edilmiştir. Deney gruplarının grup içi ölçüm değerlerine bakıldığında durarak uzun atlama, statik denge, dinamik denge ve çabukluk parametreleri ön-test ve son-test karşılaştırmaları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılığa rastlanmıştır (p<0,05). İki deney grubu arasında yapılan ön-test ve son-test karşılaştırmasında ise statik denge parametresinde anlamlı farklılığa rastlanmıştır (p<0,05). Sonuç olarak cimnastik ve temel hareket eğitimi çalışmalarının durarak uzun atlama, dinamik denge, statik denge ve çabukluk parametrelerine olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to compare the effects of basic movement training and gymnastics programs on gross motor skills in 5-6 year old children. 18 female and 12 male students, who were registered in a sports facility in Bayrampaşa district and did not have any previous sports activity history, voluntarily participated in our research. Educational practices were applied to two experimental groups. The first experimental group consists of 15 students and the second experimental group consists of 15 students. Basic movement training was given to the first experimental group, and gymnastics training was given to the second experimental group. Gross motor skill test (Hirst et al. 1986) will be used to collect the data. This test, developed by Hirst et al. (1986), consists of four subtests: standing long jump, dynamic balance, static balance and quickness. Findings were made using SPSS 25,0 package program. Obtained data were analyzed by t-test (independent samples t-test) in dependent groups. There was a difference in the level of content in terms of use between the pre-test and post-test comparisons of the experimental groups' in-group measurement values, the long jump by standing still, static balance, dynamic balance and speed parameters (p<0.05). In the pre-test and post-test comparison between the two experimental groups, a significant difference was found in the static balance parameter (p<0,05). As a result, it has been determined that gymnastics and basic movement training exercises have a positive effect on the parameters of standing long jump, dynamic balance, static balance and quickness.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4576Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: