Doktora Tezleri
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezleri / PhD Theses in Istanbul Gelisim University Institute of Social Sciences
Recent Submissions
-
Kripto paranın teknoloji kabul ve kullanım birleştirilmiş modeli ile incelenmesi: Bitcoin kullanıcıları üzerine Türkiye incelemesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)2008 yılında Satoshi Nakamoto takma adlı bilinmeyen bir kişi veya grup tarafından ortaya çıkartılan Bitcoin özellikle son dönemde başta finans olmak üzere çeşitli alanlarda olağanüstü ilgi çekmiştir. Teknolojik altyapısı ... -
Turkiyedeki havayolu işletmelerinde performans ölçme aracı olarak balanced scorecard uygulamalarının degerlendirilmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki havayolu işletmelerinde performans ölçme aracı olarak Balance Scorecard uygulamalarının değerlendirilmesidir. Bu değerlendirmede amaç ise, literatür taraması sonucu ortaya çıkan balance ... -
İnovasyon stratejileri ve çalışan motivasyonunun, işletme performansına etkileri: Sivil havacılık işletmesinde bir uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Gerçekleştirilen bu çalışma ile sivil havacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin inovasyon çalışmalarına yönelmeleri ve aynı zamanda çalışan motivasyonunu arttırmaları ile işletme performanslarının artacağı yönünde ... -
Yöneticilerin otantik ve paternalist liderlik davranışlarının öğretmenlerin motivasyon, iş tatmini ve örgüt bağlılığına etkilerinin incelenmesi (Ankara özel okullar örneği)
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, ilk -ortaokul ve lise düzeyindeki yöneticilerinin otantik ve paternalist liderlik davranışlarının öğretmenlerin motivasyon, iş tatmini ve örgüt bağlılıkları ile olan ilişkileri incelenmiştir. Araştırmanın ... -
Şehir marka değerinin şehir sakinlerinin şehirden tatmini ve yaşam memnuniyetine etkisi: Sinop ili örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Son yıllarda pazarlama alanında dikkat çeken gelişmelerden biri şehir pazarlaması stratejisi olarak tercih edilen şehir markalamasıdır. Şehirleri markalayarak pazarlamak, geliştirmek ve büyütmek sıkça dile getirilen ... -
Entelektüel sermaye ve inovasyonun çalışan performansına etkisi: Havacılık sektörü örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın gayesi; havayolu işletmelerinde entelektüel sermaye ve inovasyonun çalışan performansına etkilerini ortaya koymaktır. İşletmelerin rekabet savaşlarında, başarılı olmaları için ön koşul olan maddi olmayan ... -
Cumhuriyet dönemi askeri müdahalelerin Türkiye'nin demokratikleşme sürecine etkileri
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)İlk çağdan günümüze kadar insanlar daha iyi olanı bulma ve daha güzel yaşamak adına sürekli bir arayış içinde olmuşlardır. Modern dünyanın zihnimize kazıdığı demokrasi kavramı, ilk çağlarda Sokrates, Platon ve Aristoteles ... -
Üniversitelerde markalaşmanın lise son sınıf öğrencilerinin tercihlerine etkisi: İstanbul'daki özel okullarda bir uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Özel ortaöğretim okullarının son sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin yüksekokul tercihlerinde karar verme süreci sırasında üniversite markasının etkisi literatürde yeterince incelenmemiştir. Yapılan çalışmalar daha çok ... -
Yönetim danışmanlığı ve danışmanlığın değer zincirine katkısı
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada yönetim danışmanlığı ile yönetim danışmanlığı alan firmaların değer zinciri faaliyetlerine katkıları araştırılmıştır. Bu bağlamda çalışma üç ana bölümden oluşmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde yönetim bilimi ... -
Pazarlama harcamaları ile Google Trends hacmi arasındaki nedensellik ilişkisinin incelenmesi: Turkcell örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, pazarlama harcamaları ile Google Trends hacmi arasındaki nedensellik ilişkisinin incelenmesini: Turkcell örneğiyle açıklamak amaçlanmıştır. Pazarlama, ticari işletmeler mal ve hizmet üretip satan ve bunun ... -
AR-GE ve inovasyon faaliyetlerinin büyüme ile ilişkisi: KOBİ'ler üzerine bir inceleme
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Araştırma ve geliştirme (Ar-Ge), yeni bir süreç, hizmet ve ürün geliştirerek bunları pazara sunma ve ekonominin ihtiyaçlarını gidermekle insan sermayesinden faydalanabilen ya da teknik içerik taşımakta olan faaliyetler ... -
Koruma sorumluluğu gelişimi ve uygulaması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Devletlerin vatandaşlarını soykırım, savaş suçları, insanlığa karşı suçları ve etnik temizlik suçlarına karşı koruyamadığı, korumakta isteksiz davrandığı ya da kendi vatandaşlarına karşı şiddet uyguladığı durumlarda ... -
Kurumsal kaynak planlaması uygulamalarının işletmelerin rekabet gücüne ve performansına etkileri: Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren liman işletmelerinde bir araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Kurumsal Kaynak Planlaması sistemleri, işletmeler için uygulanması zor ama bir o kadar faydalı sistemlerdir. Bu sistemde firmanın bütün bölümlerinin bilgileri aynı veri tabanında yer almakta ve birbirinden çok farklı ... -
Kurumsal itibar ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: BELKO A.Ş.'de bir çalışma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kurumsal itibarın, çalışma hayatında önemli bir yeri olup, işletmeler için önemi giderek daha da artmaktadır. İşletmeler için çok önemli olan iç ve dış paydaşların kurumsal itibar algıları, başarıyı etkileyen önemli ... -
Hizmet kalitesi ve algılanan otel imajının tekrar tercih niyetine etkisi: Sinop ilinde faaliyet gösteren 3 ve 4 yıldızlı otel işletmelerine yönelik bir uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, Sinop ilinde faaliyetlerini sürdüren 3 ve 4 yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan müşterilerin beklentileri ile hizmet kalitesi algıları arasındaki farkları belirlemektir. Ayrıca otel işletmelerinin ... -
Anlık satın alma davranışının davranışsal perspektif modeline göre incelenmesi: İstanbul ve Bristol örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Anlık satın alma davranışı, pazarlamacılar ve tüketici araştırmacıları tarafından uzun yıllardır dikkat çeken bir olgu olmuştur. Farklı tüketim durumlarındaki anlık satın almalar incelendiğinde tüketicilerin anlık alım ... -
Çevresel güvenlik politikalarında sivil toplum kuruluşların etkisi: Greenpeace ve Uluslararası Doğayı Koruma Birliği örnekleri
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Soğuk savaş sonrası yeni tehditlerin ortaya çıkması ile güvenlik kavramında bir genişleme yaşanmıştır. Çevresel krizlerin oluşturduğu tehditler sonrası güvenlik kavramına çevresel güvenlik kavramı da eklenmiştir. Çevre ve ... -
Performans yönetimi algısı üzerine örgütsel sosyal sermayenin etkisi: Bir sektörel araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırmanın temel amacı, gübre üretim sektöründe performans yönetimi algısı üzerine örgütsel sosyal sermayenin etkilerini incelemektir. Ayrıca performans yönetimi ve sosyal sermaye arasındaki ilişkide, aracılık rolünün ... -
Örgütsel bağlılığın değerlendirilmesinde, kişilik özellikleri ve örgütsel adalet algısının etkisi üzerine bir araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tezin amacı, seviye olarak aynı düzeyde olan fakat farklı öğretim programı uygulayan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullardaki öğretmenlerin kişilik özellikleri ve örgütsel adalet algılarının, çalıştıkları kuruma ... -
Duygusal ve gerilla reklamcılığın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı; duygusal reklamcılık ve gerilla reklamcılık faaliyetlerinin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerini Ankara ili merkez ilçelerinde yaşayan bireylerden seçilen örneklem gruptan elde ...