Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFırat, Büşra
dc.date.accessioned2023-04-05T04:27:59Z
dc.date.available2023-04-05T04:27:59Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4337
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. ŞENAY KILINÇEL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu araştırmada çocuğu zihinsel yetersizlik veya özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış ebeveynlerin psikolojik sağlamlık ve yaşam doyumu düzeylerinin çocuğu herhangi bir tanı almamış ebeveynlerle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya 180 (60 zihinsel yetersizlik tanısı, 60 özgül öğrenme güçlüğü tanısı ve 60 kontrol grubu) ebeveyn dahil edilmiştir. Ebeveynlerin psikolojik sağlamlıklarını ölçmek için Yetişkin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (YPDÖ), yaşam doyumlarını ölçmek için ise Yetişkin Yaşam Doyumu Ölçeği (YYDÖ) kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to compare the psychological resilience and life satisfaction levels of parents whose children were diagnosed with intellectual disability or specific learning disability with those whose children did not have any diagnosis. 180 (60 diagnosed with intellectual disability, 60 diagnosed with specific learning disability and 60 control group) parents were included in the study. The Adult Resilience Scale (YPRS) was used to measure the resilience of the parents, and the Adult Life Satisfaction Scale (ASRS) was used to measure their life satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectZihinsel Yetersizliken_US
dc.subjectÖzgül Öğrenme Güçlüğüen_US
dc.subjectPsikolojik Sağlamlıken_US
dc.subjectYaşam Doyumuen_US
dc.subjectIntellectual Disabilityen_US
dc.subjectSpecific Learning Disabilityen_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.subjectLife Satisfactionen_US
dc.titleÖzgül öğrenme güçlüğü veya zihinsel engelli tanısı almış çocukların ebeveynlerinde psikolojik sağlamlık düzeyleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between psychological resilience levels and life satisfaction in parents of children with specific learning disability or intellectual disabilitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess