Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Sosyal fobi belirtileri ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Sosyal fobi, bireyin başkaları tarafından olumsuz değerlendirmelere tabi tutulacağına yönelik duyduğu yoğun endişeyi ifade etmektedir. Sosyal kaygı ise, bireylerin başkaları tarafından olumsuz değerlendirmeye maruz ...
Ergenlerde yeme tutumu ile bağlanma stilleri, dürtüsellik ve kaygı düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Yeme tutumu motor, bilişsel, sosyal, duygusal gelişimlerin merkezi ve çevresel faktörler tarafından düzenlenmesiyle oluşan kompleks bir fenomen olarak görülmektedir. Bağlanma, hayatın ilk günlerinden başlamakta olan ve ...
15-18 yaş arası ergenlerde duygu düzenleme ve bilinçli farkındalık becerilerinin kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Orta ergenlik dönemi olarak adlandırılan 15 – 18 yaş aralığında bulunan ergenler, farklı duygularla baş etmek durumunda kalırlar ve duygu düzenleme ile ilgili yaşadıkları sorunlar kaygı düzeylerini arttırabilmektedir. ...
Lise giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı ile başarısızlık nedenleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Sınav kaygısı kişilerin diğer alanlarda de gergin olmasına sebep olur. Kişilerin kendileri hakkındaki olumsuz düşünceleri ve endişeleri bilişsel organizasyon becerilerini olumsuz etkilemektedir, kendini ifade etmede, ...