Lojistik Hizmeti Veren Firmalarda Teknoloji Kullanımının Karar Alma Mekanizmalarına Etkisi*
Abstract
Lojistik hizmeti veren firmalarda karar alma mekanizmalarına kullanılan teknolojinin etkisi oldukça yüksektir. Firmaların karar alırken kullandıkları teknolojinin özelliklerini göz önünde bulundurması ve teknoloji kullanım düzeyleri ve çalışanlarının teknoloji kullanımına yaklaşımları önemli faktörlerdir. Yapılan çalışmada sektörde faaliyet gösteren firmaların teknoloji kullanımına ilişkin olarak ilgi ve eğilimleri ortaya konulmaya çalışılmış, bu eğilimlerin firmaların mülkiyet yapıları ya da çalışanların unvanlarına ilişkin olarak nasıl değişiklik gösterdiği ve bununla birlikte sektörde faaliyet gösteren firmaların hangi alanlarda teknoloji kullanımına yönelmesi durumunda iş akışlarının kolaylaşacağına ilişkin olarak bilgilere yer verilmektedir. Yapılan çalışmada kapsamında lojistik sektöründe faaliyet gösteren firmaların çalışanları üzerinde yüz yüze ve elektronik posta yolu ile uygulanan anket kapsamında işletmenin mülkiyet yapısının manuel sistemlerin daha verimli olduğu düşüncesine etkisi, işletmenin mülkiyet yapısının yönetimin teknoloji kullanımına destek vermesi üzerine etkisi, şirketteki unvanların teknoloji kullanımının müşteri hizmetleri çalışan maliyetlerini azalttığına dair düşünceye etkisi ve şirketteki unvanların teknoloji entegrasyonunun faturalama işlemlerini kolaylaştırdığına dair düşünceye etkisine ilişkin bulgular araştırılmış ve bu doğrultuda sonuçlar ortaya konulmuştur. The technology use has a great effect on executive mechanism on logistics companies. The important factors are considering technological features while taking executive decisions, usage level of the technology and approach of the employees to the technology. During this study, the interest and tendencies on usage of technology of the active logistics companies and the variance of these tendencies based on the ownership structure and titles of the employees have been displayed. In addition, the investigation of the fields that would ease the work-flow by increasing technological usage. The surveys have been completed in person or through email. The effect of ownership structure on thoughts of manual systems being more productive, the effect of ownership structure on support of technological usage, the effect on the thought of the usage of technology by the employees causing the reduction on customer service costs and the effect on the thought that the technological integration of the employees ease billing operations have been investigated and the results have been displayed.