Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorRaheem Naeem Naeem, Aymen
dc.date.accessioned2023-03-22T07:45:22Z
dc.date.available2023-03-22T07:45:22Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4209
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ UJU VIOLET ALOLA Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractBu Yüksek lisans Tezinin amacı, müşteri sermayesi müşteri yeniden satın alma niyetinin etkisini araştırırken, algılanan değerin ve eşitliğin yeniden satın alma niyetini nasıl etkilediğini göstermektir. Bu çalışmanın organizasyonu şu şekildedir: ilk olarak literatürün bir incelemesi sunulmaktadır. Daha sonra çalışmanın araştırma tekniği sunulur, ardından araştırma bulguları ve yorumlar sunulur. Son olarak bazı önerilerde bulunulacaktır. Bu araştırma özellikle AMAZON online alışveriş mağazasını hedef almaktadır. Anketler Irak'ın Nasiriyah şehrinde (yaklaşık 400 bin nüfuslu) tabakalı tesadüfi örnekleme kullanılarak Iraklı katılımcılara gönderilmiştir. Hedeflere ulaşmak ve araştırmanın doğruluğunu artırmak için tüm katılımcılar birkaç kriteri yerine getirmelidir. Bu nedenle, tüm potansiyel katılımcıların internete erişmesini sağlamak ve böylece hedef katılımcılara ulaşma şansını artırmak için çevrimiçi anket seçilmiştir. Bu tezin sonuçları, çevrimiçi yeniden satın alma niyeti üzerinde algılanan değerin (değer denkliği, marka denkliği ve ilişki denkliği) ve algılanan değerin pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to show how perceived value and equity affect repurchase intention, while researching the impact of customer equity customer repurchase intention. This research is specifically targeted at the AMAZON online shopping store. Questionnaires have been sent to Iraqi respondents in Nasiriyah city in Iraq (population of about 400 thousand) using stratified random sampling the researcher chose this city because there are no such related studies about this city in the concept of online shopping. Reliability, factor, and linear regression have been used to meet the thesis's aims and increase its accuracy. As a consequence, an online survey was employed to guarantee that all potential respondents had access to the internet, increasing the chances of reaching the intended audience. The findings of this thesis revealed that perceived equity through its three dimensions and perceived value had a positive and substantial influence on online repurchase intention.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectperceived valueen_US
dc.subjectperceived equityen_US
dc.subjectbrand equityen_US
dc.subjectrelationship equityen_US
dc.subjectrepurchase intentionen_US
dc.subjectalgılanan değeren_US
dc.subjectmarka değerien_US
dc.subjectilişki değerien_US
dc.subjectyeniden satın alma niyetien_US
dc.titleThe effect of perceived equity and percived value on online purchase intention in amazon: A case of Iraqi customersen_US
dc.title.alternativeAmazon'da algılanan özkaynak ve algılanan değerin online satın alma niyetine etkisi: Iraklı müşteriler örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess