Covid-19 pandemisinde üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve yalnızlık düzeylerinin çevrim içi eğitim tutumları ile ilişkisi
Abstract
Bu çalışmada, COVID-19 Pandemi sürecinde üniversitede okuyan öğrencilerin, depresyon, anksiyete ve yalnızlık düzeylerinin, WEB tabanlı eğitim ile arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, İstanbul'da ki üniversitelerde öğrenim gören 225 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmaya katılanların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla Sosyo-Demografik Bilgi Formu, depresyon düzeylerini ölçmek amacı ile Beck Depresyon Ölçeği, anksiyete düzeylerini ölçmek amacı ile Beck Anksiyete Ölçeği, yalnızlık düzeylerini ölçmek amacıyla UCLA (University of California Los Angeles Loneliness Scale) Yalnızlık Ölçeği ve Web tabanlı eğitime karşı tutumlarını ölçmek adına Web Tabanlı Öğretim Tutum Ölçeği doldurtulmuştur. Araştırma sonucunda; Depresyon; Web Tabanlı Eğitime kartı tutum genel düzeyini etkilememektedir. Web tabanlı eğitimin alt başlığı olan 'Web tabanlı eğitimin etkinliği düzeyini' de etkilememektedir. Ancak Web Tabanlı Eğitimin alt başlığı olan, 'Web tabanlı eğitime karşı direnme düzeyini' , azaltmaktadır. Anksiyete; Web Tabanlı Eğitime karşı tutum genel düzeyini azaltmaktadır. Web tabanlı eğitimin alt başlığı olan 'Web tabanlı eğitimin etkinliği düzeyini' de azaltmaktadır. Web Tabanlı Eğitimin alt başlığı olan, 'Web tabanlı eğitime karşı direnme düzeyini', etkilememektedir. Yalnızlık; Web Tabanlı Eğitime karşı tutum genel düzeyini etkilememektedir. Web tabanlı eğitimin alt başlığı olan 'Web tabanlı eğitimin etkinlik düzeyini' de etkilememektedir. Ancak Web Tabanlı Eğitimin alt başlığı olan ,'Web tabanlı eğitime karşı direnme düzeyini' arttırmaktadır. In this research, the relationship between depression, anxiety and loneliness during Web-based Education of university students during COVID-19 pandemy is examined. The sample group of the research consists of 225 college students from different universities in Istanbul. The Participants of the research are asked to fill; to define their demographic features Social Demographic Form, Beck Depression Scale for their depression levels, UCLA Loneliness Scale for loneliness levels, Web-based Education Attitude Scale for their attitudes to web based education. According to the results of the research; Depression; Web-based Education doesn't affect the general attitude. The subtitle of Web-based Education; "The Efficiency Level of Web-based Education" is also not affected. But it decreases "the resistance level to Web-based Education" (the other subtitle of Web-based Education) Anxiety: It decreases "The Attitude against Web-based Education". "The Efficiency Levels of Web-based Education "– one of the subtitles of Web-based Education – is also decreased. "The Resistance Levels to Web-based Education" – one of the subtitles of Web-based Education isn't affected. Isolation; It doesn't affect "the attitude against Web-based Education". It also doesn't affect "the efficiency level of Web-based Education" – one after subtitles of Web-based Education. But it increases "the level of resistance to Web-based Education" – one of the subtitles of Web-based Education.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: