Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltundal, Gizem
dc.date.accessioned2023-03-14T07:46:44Z
dc.date.available2023-03-14T07:46:44Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4138
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. ADNAN DUYGUN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administration Dizin: Ağızdan ağıza pazarlama = Word of mouth marketing ; Bilgisayarla pazarlama = Computer with marketing ; Fijital pazarlama = Phygital marketing ; Mobil pazarlama = Mobile marketing ; Çevrimiçi pazarlama = Online marketingen_US
dc.description.abstractSanayi Devrimi ve günümüz arasında kalan süreçte pazarlama alanında önemli gelişmeler yaşanmıştır. Bu süreç ilk seri üretim fabrikalarından, dijital çağın getirdiği yenilikçi anlayışa kadar uzanmaktadır. Yaşadığımız çağda dijitalleşen dünya karşısında pazarlama bilimi birtakım değişiklikler geçirmiş ve pazarlamadaki yeni fikirlerin doğmasına ön ayak olmuştur. Pazarlama biliminin geçirdiği çok yönlü değişimler işletmelerin başarısına katkı sağlamıştır. Bu değişimlere ayak uydurabilme becerisi ile pazarlama başarısı doğrudan bağlantılıdır. Dijitalleşme ile doğrudan bağlantılı olan pazarlama 4.0 araştırılırken; son yıllarda Türkiye'de ve dünyada artan çevrimiçi alışveriş hacmini, daha bilinçli tüketici profilinin oluşmasını, artan teknolojik gelişmeleri ve bu gelişmelerin doğurduğu yeni ihtiyaçları da dikkate almakta yarar bulunmaktadır. Buradan hareketle bu yeni pazarlama anlayışının piyasadaki yansımaları, üretim ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren üç işletme ile görüşme yapılarak pazarlama 4.0 süreçleri araştırılmaya çalışılmıştır. Dijital pazarlama kanallarının kullanım amacı ve şekli, e-ticaret uygulamaları, tüketicilere sunulan avantajlar ve bu avantajların işletmelere katkıları ile ilgili bilgiler elde edilmiştir. Dijital çağın pazarlama biliminin gelişmesine ne ölçüde fayda sağladığı ve pazarlamada kabul edilen yeni anlayışların dayanakları, pazarlamada kullanılan yeni enstrümanlar incelenmiş ve sonuçları ile pazarlama bilimine katkı sunacağı düşüncesi ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the period between The Industrial Revolution and today, important developments have been experienced in the field of marketing. This process ranges from the first mass production factories to the innovative understanding brought by the digital age. In the era we live in, marketing science has undergone some changes in the face of the digitalized world and has led to the emergence of new ideas in marketing. The versatile changes that marketing science has undergone have contributed to the success of businesses. Marketing success is directly related to the ability to keep up with these changes. While investigating marketing 4.0, which is directly related to digitalization; It is also useful to consider the increasing volume of online shopping in Turkey and the world in recent years, the formation of a more conscious consumer profile, the increasing technological developments and the new needs created by these developments. From this point of view, the reflections of this new marketing approach in the market, the marketing 4.0 processes were tried to be investigated by interviewing three companies operating in the production and service sector. Information on the purpose and form of use of digital marketing channels, e-commerce applications, the advantages offered to consumers and the contribution of these advantages to businesses were obtained. To what extent the digital age has benefited the development of marketing science, the basis of new understandings accepted in marketing, new instruments used in marketing have been examined and this study has been carried out with the thought that it will contribute to marketing science with its results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama 4.0en_US
dc.subjectNitel Araştırmaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing 4.0en_US
dc.subjectQualitative Researchen_US
dc.titlePazarlama 4.0 üzerine nitel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative research on marketing 4.0en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess