İstanbul ilindeki yüzme antrenörlerinin kişilik özellikleri ve iletişim becerilerinin incelenmesi
Özet
"İstanbul ilindeki yüzme antrenörlerinin kişisel özellikleri ve iletişim becerilerinin incelenmesi" isimli tez çalışmasının amacı yüzme antrenörlerinin sahip oldukları iletişim becerileri ve kişilik özelliklerinin tespit edilmesidir. Çalışmanın ilk aşamasında kavramsal çerçeveye yer verilmektedir. Yüzme sporunun çeşitli şekillerde (spor ve aktivite) ele alınmasının yanında, antrenörlük mesleğinin; kavramsal olarak ele alınması, özellikleri, Türkiye'de ve dünyada bu konuda verilen eğitime yer verilmektedir. Çalışmanın özelinde ise yüzme antrenörlüğü hakkında ayrıntılı bilgi aktarılmakta, bu noktada meslek olarak yüzme antrenörlüğü, mesleki özellik ve yeterliliklerin yanında sahip olunan görevlerin sınıflandırılması ön plana çıkmaktadır. Ayrıca demokratik ve otokratik liderlik örnekleri ışığında yüzme antrenörlerinin liderlik vasıfları, katkıları ve antrenör ile liderlik arasındaki ilişkinin irdelenmesi önem taşımaktadır. Beş faktör kişilik özellikleri temelinde dışadönüklük-içedönüklük, uyumlu kişilik, sorumlu kişilik, nevrotik kişilik ve gelişime açık kişilik yapıları analiz edilirken, çalışmanın temelini teşkil eden yüzme antrenörleri bazında ele alınmaktadır. Son olarak gerek iletişim becerileri ve gerekse kişilik özellikleri yüzme antrenörleri temelinde ele alınırken; antrenör ile sporcu ilişkisinin antrenörün sahip olduğu mesleki yeterlilikler, iletişime ilişkin becerileri, sahip oldukları kişilik özellikleri ile birlikte analiz edilmesi söz konusu olmaktadır. Çalışmamız içerisinde yüzme antrenörlerinin iletişim becerilerini ölçmeye yönelik olarak Korkut Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen "İletişim Becerileri Ölçeği", yüzme antrenörlerinin iletişim becerilerini ölçmek içinse Somer vd. (2000) tarafından geliştirilen "Beş Faktör Kişilik Ölçeği" uygulanmıştır. Anket çalışmasıyla elde edilen bulgular SPSS 25.0 isimli istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Yapılacak olan araştırma neticesinde elde edilen veriler SPSS 25,0 programında değerlendirilecektir. Puanların normal dağılım durumlarının belirlenmesi için normallik testlerinin ardından Kolmogorov-Smirnov testi sonuçlarına bakılmak sureti ile parametrik veya non-parametrik testler uygulanacaktır. Ölçeklerin örneklem grubu tarafından anlaşılma düzeyinin incelenmesi için Chronbach Alfa Katsayısı" elde edilecektir. Bunun akabinde ise yine SPSS programı aracılığı ile korelasyon analizleri yapılacaktır. Araştırmada kullanılan ölçeğin Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı "İletişim Becerileri" ölçeği için güvenilirlik katsayısı 0,890 olarak, "Kişilik Testi" ölçeği için güvenilirlik katsayısı 0,940 olarak bulunmuş; araştırmada kullanılan ölçeklerin araştırmayı temsil etme gücünün çok yüksek derecede güvenilir olduğunu söylemek mümkündür. The aim of the thesis study named "Examination of personal characteristics and communication skills of swimming coaches in Istanbul" is to determine the communication skills and personality traits of swimming coaches. In the first stage of the study, the conceptual framework is included. In addition to dealing with swimming in various ways (sports and activities), the coaching profession; conceptually, its features, and the education given on this subject in Turkey and in the world are included. In particular, detailed information about swimming coaching is given in the study, and at this point, the classification of swimming coaching as a profession, professional characteristics and competencies, as well as the classification of the duties, comes to the fore. In addition, it is important to examine the leadership qualities and contributions of swimming coaches and the relationship between the coach and leadership in the light of democratic and autocratic leadership examples. While analyzing the five-factor personality traits of extraversion-introversion, adaptive personality, responsible personality, neurotic personality and open to development, it is discussed on the basis of swimming coaches, which forms the basis of the study. Finally, while both communication skills and personality traits are handled on the basis of swimming coaches; The relationship between the coach and the athlete is analyzed together with the professional qualifications of the coach, their communication skills, and their personality traits. In our study, the "Communication Skills Scale" developed by Korkut Owen and Bugay (2014) to measure the communication skills of swimming coaches, and Somer et al. (2000) "Five Factor Personality Scale" was applied. The findings obtained through the survey study were analyzed with the statistical package program called SPSS 25.0. Considering that it has been examined, the SPSS value obtained will be evaluated. In order to examine the normal state of the scores, non-parametric parametric will be applied by looking at the Kolmogorov-Smirnov test after the normality tests. The Chronological Coefficient of scales will be old in order to improve the classification of sample groups. After this, training analyzes are made with the SPSS program. The Cronbach's Alpha reliability coefficient of the scale used in the research was found to be 0.890 for the "Communication Skills" scale, and 0.940 for the "Personality Test" scale; It is possible to say that the power of the scales used in the research to represent the research is very reliable.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4124Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: