İstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF SosyoCom: Aylık Etkinlik ve Haber Bülteni (Sayı: 22, Ekim 2022)
Özet
ÇİP ÜRETİCİLERİ GÜCÜ
ELİNE GEÇİRİYOR
General Motors, Ford ve Volkswagen bünyesinde oluşturulan yeni ekipler, yeni süreci doğrudan çip üreticisi firmalar
ile müzakere etmekte ve birçok otomobil üreticisi daha uzun sipariş taahhütlerini ve daha yüksek stokları kabul
etmektedir. General Motors, bileşenleri tasarlamak için çip tasarımcılarıyla iş birliği halinde çalışacaklarını
duyurmuştur. Gerçekleşen bu durumlar ele alındığında, otomotiv endüstrisinde köklü bir değişim beklenmektedir.
Çip krizi başlamadan evvel kontrol neredeyse tamamen otomobil üreticilerinin elinde bulunuyordu. Krizin başlaması
ile birlikte otomobil üreticileri için tam bir “U dönüşü” oldu. Otomobil üreticileri çip üreticileriyle daha yakın ortaklıklar
kurmanın gerekliliğini bu süreçte anlamış oldular. Bu süreçte otomotiv endüstrisi, 2021 yılının başından itibaren 13
milyon aracın üretimden çekildiği bir kriz yaşadı. Fakat daha maliyetli bir değişim otomotiv endüstrisini beklemektedir.
Dünyanın en büyük çip üreticisi olan TSMC'nin CEO'su C.C. Wei, çip sorunu çıkmaz bir duruma gelene kadar
otomobil endüstrisi yöneticilerinin kendilerini aramadığını belirtti. Son olarak Wei, bu alışkanlığın son iki yılda
kırılmaya başladığını da belirtti. Ford, çip tedarikini güvence altına almak istediği için GlobalFoundries firması ile
çalışacağını duyurdu. GlobalFoundries'ten Mike Hogan, bu tür anlaşmaların diğer otomobil üreticileri ile olan
ilişkilerini engellemeyeceğini belirtti.
Sayı
22Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4114Koleksiyonlar
- Bültenler [68]
- Fakülte/Yüksekokul Aylık Bültenleri [584]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: