Üniversite öğrencilerinde çevrimiçi oyun bağımlılığı ve akademik erteleme davranışı arasındaki ilişki
Özet
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin oyun bağımlılıkları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma 413 (194 kadın, 219 erkek) üniversite öğrencisi ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri çevrimiçi oyun bağımlılığı ölçeği ve akademik erteleme ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın normallik dağılımını sağlayıp sağlamadığı ise Skewness ve Kurtosis değerlerine bakılarak verilerin normal dağıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Akademik erteleme davranışı ve çevrimiçi oyun bağımlılığı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının anlaşılması amacıyla Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Akademik erteleme davranışı ve çevrimiçi oyun bağımlılığı değişkenleri ile demografik bilgi formu ile elden katılımcılara ait demografik bilgiler cinsiyet, sınıf düzeyi ve gelir olmak üzere incelenmiştir. Araştırmanın iki değişkeni arasındaki ilişki incelendiğinde ise akademik erteleme davranışı ile çevrimiçi oyun bağımlılığı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Akademik erteleme davranışı ile çevrimiçi oyun bağımlılığı arasında negatif yönde zayıf bir ilişki vardır. Çevrimiçi oyun bağımlılığının, akademik erteleme davranışını yordama gücünü ortaya çıkarmak amacıyla yapılan basit regresyon analizi sonucunda çevrimiçi oyun bağımlılığının akademik erteleme davranışını yordama gücü istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Araştırmada kullanılan istatistiksel analizler ise Hiyerarşik Regresyon Analizi (Pearson, Parçalı veya Spearman), Parametrik testler (T testi, OneWayAnova) veya Nonparametrik Testler (Wilcoxon İşaretli Sıra Testi ve Mann Whitney U) olarak sıralanabilir. Sonuç olarak, akademik erteleme davranışı ile çevrimiçi oyun bağımlığı arasında negatif yönde zayıf bir ilişki bulunmuştur. Çevrimiçi oyun bağımlılığının, akademik erteleme davranışını yordama gücü istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Çevrimiçi oyun bağımlılığı, akademik erteleme davranışının toplam varyansının %5'ini açıklamaktadır. The aim of this study is to examine the relationship between university students' game addiction and academic procrastination behaviors. The research was carried out with 413 (194 female, 219 male) university students. The data of the research were obtained by using the online game addiction scale and academic procrastination scale. It was concluded that the data were normally distributed by looking at the Skewness and Kurtosis values, whether the research provided the normality distribution. Pearson Correlation Analysis was conducted to understand whether there is a significant relationship between academic procrastination behavior and online game addiction variables. Variables of academic procrastination and online game addiction, demographic information form, and demographic information of the participants, including gender, class level, and income, were examined. When the relationship between the two variables of the study was examined, a significant relationship was found between academic procrastination behavior and online game addiction. There is a weak negative relationship between academic procrastination behavior and online game addiction. As a result of the simple regression analysis performed to reveal the predictive power of academic procrastination behavior of online gaming addiction, the predictive power of online gaming addiction's academic procrastination behavior was found to be statistically significant. Statistical analyzes used in the research can be listed as Hierarchical Regression Analysis (Pearson, Piecewise or Spearman), Parametric tests (T test, OneWayAnova) or Nonparametric Tests (Wilcoxon Signed Rank Test and Mann Whitney U). As a result, a weak negative correlation was found between academic procrastination behavior and online game addiction. The predictive power of academic procrastination behavior of online gaming addiction was found to be statistically significant. Online gaming addiction explains 5% of the total variance of academic procrastination behavior.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3938Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: