Lise öğrencilerinin öfke kontrolü ve yaşam doyumu ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Abstract
İnsanlar hayatlarının sonuna kadar psikolojik gelişimlerini sürdürürler. Fiziksel gelişimleri ise belli dönemlerle sınırlıdır. Tüm insanlar ölene kadar gelişmeye ve değişmeye devam eder. Lise öğrencileri de bu gelişim dönemlerinden ergenliği yaşamaktadırlar. Genellikle insanların ergenlik çağı lise dönemlerine denk gelmektedir. Lise öğrencileri bu dönemde fizyolojik ve psikolojik değişime uğrar, kimlik arayışı içine girer ve kimliklerini oluşturur. Lise öğrencileri sarsıntılı geçirdikleri bu dönemde daha hassas ve kırılgan hale gelmektedirler. Bu durumda onları savunmasız ve depresyona açık hale getirmektedir. Depresyon insanların hayatının her döneminde yaşayabileceği bir psikolojik hastalıktır. Depresyon kişinin hayatını kötü etkilemekte ve başka birçok sıkıntıya neden olmaktadır. Lise öğrencileri bu gelişim dönemlerinde daha hassas hale geldikleri için depresyona girmemeye daha fazla dikkate etmek zorundadır. Bu dönemde depresyona giren öğrenciler daha büyük sıkıntılar yaşamakta ve hayatlarında kalıcı birtakım sorunlar meydana gelebilmektedir. Kişinin gelişimini ve hayatının olumsuz yönden etkileyen depresyon insanın tüm hayatına yansırken çevresindekilere de zararı dokunmaktadır. Lise öğrencileri bu gelişim döneminde kendisinde meydana gelen birçok değişimi fark eder. Öfke duygusu ve yaşam doyumu algıları da bunlardan bazılarıdır. Bu gelişim döneminden olumlu veya olumsuz etkilenen öfke duygusu ile lise öğrencileri baş edebilmekte veya baş edememektedir. Bu da yaşam kalitesine etki etmektedir. Lise öğrencilerinin yaşadıkları bu dönemde yaşam doyumu algıları da şekillenmektedir. Bu algılara doğrultusunda insanlar yaşamlarından zevk almakta veya yaşamlarını mutsuz geçirmektedirler. Bu araştırmamızda lise öğrencilerinin öfke kontrolü ve yaşam doyumlarının depresyona etkileri incelenecektir. People continue their psychological development until the end of their lives. Their psysical development is limited to certain periods. All people continue to evolve and change until they die. High school students also experience adolescence from these developmental periods. Generally, the adolescence of people coincides with their high school period. High school students undergo physiological and psychological changes sensitive and fragile in this turbulent period. This makes them vulnerable and susceptible to depression. Depression is a psychological illness that people can expericence in any period of their lives. Depressions negatively affects a person's life and causes many other troubles. High school stuendts have to pay more attention to not being depressed, as they become more sensitive during these developmental stages. Students who are depressed during this period experience greater trroubles and some permanent problems may ocur in their lives. While depression, which affects the development and life of the person negatively, affects the person's whole life, it also harms the people around him. High school students notice many changes that ocur in themselves during this development period. Feeling of anger and life stisfaction are some of them. High school students can or cannot cope with the feeling of anger, which is positively or negatively affected by this developmental peroiod. This also affects the quality of life. Life satisfaction perceptions of high school students also take shape during this period. In line with these perceptions, people either enjoy their lives or spend their lives unhappy. In this study, the effects of high school students anger control and life satisfaction on depression will be examined.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: