Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin girişimcilik ve eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki: Vakıf üniversitesi örneği
Özet
Bu çalışmanın temel amacı İstanbul İli Vakıf Üniversitesi, Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin girişimcilik ve eleştirel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin yönü ve düzeyinin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda; nicel araştırma, nedensel karşılaştırma modeli ve ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anket tekniği tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini, İstanbul İli Vakıf Üniversitesi; Spor bilimleri fakültesi ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen (n=474) gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara veri toplama aracı olarak, cinsiyet, yaş, sınıf, çalışma durumu, spor yapma durumu, aylık gelir durumu ve üniversite sorularından oluşan kişisel bilgi formu, eleştirel düşünme eğilimi ölçeği ve girişimcilik ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler IBMM SPSS programına aktarılarak, istatistiksel analiz olarak Independent Samples T-Test (Bağımsız örneklemler için t testi), One way ANOVA (Varyans Analizi) ve Pearson korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Post-hoc analizi olarak LSD analizi tercih edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi, .05 kabul edilmiştir. Sonuç olarak eleştirel düşünme eğilimi olumlu yönde arttıkça girişimcilik düzeyinin de gelişim göstereceği belirlenmiştir. Erkek ve kadın öğrencilerin eleştirel düşünmeye yönelik algıları benzerlik gösterirken, girişimcilik düzeyi kadınlar yönünde anlamlı yönde farklılık bulunmuştur. Üç farklı yaş kategorisinde yer alan öğrencilerde, yaş eleştirel düşünme eğilimine ve girişimcilik davranışına yönelik algıda belirleyici bir değişken olmadığı anlaşılmaktadır. Öğrencilerin bireysel/takım sporcu olmaları veya spor yapmamalarının eleştirel düşünme eğilimlerinde farklılık oluşturmadı, girişimcilik düzeyinde ise bireysel sporcular yönünde anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Eleştirel düşünme beceri boyutu ve girişimcilik düzeyinin gelir düzeyinden etkilendiği belirlenmiştir. Farklı vakıf üniversitelerinin spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi ve girişimcilik düzeylerinin üniversite değişkeninden etkilendiği, eleştirel düşünme eğilimi ve girişimcilik düzeyine yönelik oluşan algı ve davranışta üniversite değişkeninin belirleyici bir rol üstlendiği anlaşılmaktadır. The main purpose of this study is to evaluate the direction and level of the relationship between entrepreneurship and critical thinking levels of the students of Istanbul Province Vakıf University, Department of Sports Management. In this direction; quantitative research, causal comparison model and relational screening model were used. Questionnaire technique was preferred as data collection technique. The sample consists of volunteer students determined by convenience sampling method (n=474). As a data collection tool, a personal information form consisting of gender, age, class, working status, sports status, monthly income status and university questions, critical thinking disposition scale and entrepreneurship scale were applied to the participants. The obtained data were transferred to the IBMM SPSS program, and Independent Samples T-Test (t-test for independent samples), One-way ANOVA (Analysis of Variance) and Pearson correlation analysis were used as statistical analysis. LSD analysis was preferred as post-hoc analysi. As a result, it was determined that as the tendency of critical thinking increases, the level of entrepreneurship will also improve. While male and female students' perceptions of critical thinking were similar, the level of entrepreneurship was found to be significant for women. It is understood that age is not a determining variable in the perception of critical thinking disposition and entrepreneurial behavior among students in three different age categories. It was determined that students' being individual/team athletes or not doing sports did not make a difference in their critical thinking disposition, but it was found to be significant for individual athletes at the entrepreneurship level. It has been determined that the critical thinking skill dimension and the level of entrepreneurship are affected by the income level. It is understood that the critical thinking disposition and entrepreneurship levels of the students studying in the sports management department of different foundation universities are affected by the university variable, and the university variable plays a decisive role in the perception and behavior of the critical thinking disposition and entrepreneurship level.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3758Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: