Satış geliştirme faaliyetlerinin marka imajına etkisi üzerine e-ticaret hazır giyim perakende sektöründe bir saha araştırması
Abstract
İşletmeler hem kendilerine hem de tüketicilere sağladığı faydalar sebebiyle ürün ve hizmetlerini belli marka isimleriyle pazara sunarlar. İşletmelerin, markanın sunması beklenen işlevlerden faydalanabilmesi için marka tarafından tüketiciye sağlanan maddi faktörler kadar marka imajını temsil eden manevi unsurlara da dikkat etmeleri gerekmektedir. Hazır giyim işletmelerinin başarılı bir şekilde marka imajı oluşturmasında satış geliştirme faaliyetlerinin yeri büyük olup; satış geliştirme faaliyetlerini kullanarak marka imajını geliştirmeleri hem hedef pazarlarda hem de internet ortamında e-ticarette rekabet güçlerini artırmaktadır. Bu çerçevede bu tezin amacı hazır giyim işletmelerinin e-ticaret ortamında gerçekleştirdikleri satış geliştirme faaliyetlerinin marka imajına olan etkilerini araştırmaktır. Bu çalışmada; hazır giyim işletmelerinde e-ticaret ortamında gerçekleştirilen satış geliştirme faaliyetlerinin marka imajına etkilerini incelemek üzere araştırma kapsamındaki modelin ve hipo¬tezlerin test edilmesi amacıyla, nicel araştırma yöntemi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ana kütlesini, Türkiye'deki 18 yaş ve üzeri hazır giyim tüketicisi bireyler oluşturmakta olup; araştırmadaki veriler, 789 hazır giyim tüketicisine internet ortamında e-anket şeklinde anket uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmanın modeli, hazır giyim işletmelerinin uyguladıkları e-ticaret satış geliştirme faaliyetlerine, marka tercih sebebi ve markanın satın almadaki önemi faktörlerinin de desteğiyle bu 3 bağımsız değişkenin, bağımlı değişken olan marka imajına olan etkilerini ölçecek şekilde kurgulanmıştır. Çalışma kapsamında bu değişkenler arasındaki ilişki korelasyon ve regresyon analizleri ile t testleri ve anova testleri kullanılarak tespit edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda satış geliştirme faaliyetleri ile marka imajı, marka tercih sebebi ve markanın satın almadaki önemi arasında istatistiksel olarak anlamlı güçlü bir ilişki olduğu saptanmıştır. Diğer taraftan marka imajının marka tercih sebebi ile ilişkisinin güçlü olduğu, markanın satın almadaki önemi ile marka imajı arasında da istatistiki olarak anlamlı güçlü bir ilişki olduğu elde edilmiştir. Marka imajı üzerinde marka tercih sebebi faktörünün etkisi satış geliştirme faaliyetleri faktörünün etkisinden daha fazladır. Businesses offer their products and services to the market with certain brand names due to the benefits they provide both to themselves and to consumers. In order for businesses to benefit from the functions expected by the brand, it is necessary to pay attention to the moral elements that represent the brand image as well as the material factors that the brand will provide to the consumer.Sales development activities have a great place in the successful creation of a brand image by ready-to-wear companies; Developing their brand image by using sales development activities increases their competitiveness in e-commerce both in target markets and on the internet. In this context, the aim of this thesis is to investigate the effects of the sales development activities of the ready-made clothing businesses in the e-commerce environment on the brand image. In this study, a quantitative research method was carried out in order to test the model and hypotheses within the scope of the research in order to examine the effects of sales development activities carried out in the e-commerce environment in ready-made clothing businesses on the brand image. The population of the research consists of everyone who is a ready-made clothing consumer; The data in the research were obtained by applying an e-survey on the internet to 789 ready-to-wear consumers. The model of the research is designed to measure the effects of the sales development activities of the ready-made clothing companies in the e-commerce environment on the brand image with the support of the factors of brand preference and the importance of the brand in purchasing. Within the scope of the study, the relationship between these variables was determined using correlation and regression analyzes, t-tests and anova tests. As a result of the research, it has been determined that there is a statistically significant and strong relationship between sales development activities and brand image, brand preference reason and the importance of the brand in purchasing. In addition, it has been found that the relationship between brand image and brand preference is strong, and there is a statistically significant and strong relationship between the importance of the brand in purchasing and brand image. The effect of brand preference factor on brand image is more than the effect of sales promotion activities factor.
Collections
- Doktora Tezleri [60]
The following license files are associated with this item: