Üniversite öğrencilerinde pandemi sürecinde artan kaygı ve ekran bağımlılığı arasındaki ilişki
Abstract
Bu araştırmada pandemi döneminde yaşanan kaygıların ekran bağımlılığı
üzerinde nasıl bir ilişkisi olduğunun araştırılması amaçlanmıştır. Aynı zamanda
araştırmada üniversite öğrencilerinde pandemi dönemi ile ortaya çıkan kaygı ve ekran
bağımlılığı arasındaki ilişki incelenmiştir.
Bu amaç ile birlikte ilgili çalışma ilişkisel tipte anket yöntemi kullanılarak
gerçekleşmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde
2020-2021 yılları arasında öğrenimlerine devam eden 256 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada yer alan üniversite öğrencilerinin pandemi döneminde artan kaygı
düzeylerini belirlemek için Türkiye de geçerlik ve güvenirlik çalışması Evren ve
arkadaşları (2020) tarafından yapılan “Koranavirüs Anksiyete Ölçeği” ölçeği
kullanılmıştır. Aynı zamanda üniversite öğrencisi katılımcı grubun ekran bağımlılık
düzeylerinin tespit etmek için de Ceyhan, Ceyhan ve Gürcan (2007) tarafından
geliştirilmiş “Problemli İnternet Kullanım Ölçeği-PİKO” kullanılmıştır. Toplanan tüm
veriler sosyal bilimler için istatistik programı olan SPSS ile çözümlenmiş ve analiz
edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulguya göre Covid-19 pandemisi döneminde
üniversite öğrencilerinde Covid-19 kaygısının ekran bağımlılığını etkilediği ve Covid19 kaygısı ile ekran bağımlılığı arasında doğrusal düşük güçte ilişki olduğu
bulunmuştur. In this study, it was aimed to investigate how the anxiety experienced during the
pandemic period has a relationship on screen addiction. At the same time, the
relationship between anxiety and screen addiction in university students during the
pandemic period was examined.
For this purpose, the related study was carried out using the relational type
survey method. The study group of the research consists of 256 students who continue
their education at Istanbul Gelişim University between the years 2020-2021. The
'Coronavirus Anxiety Scale' scale, the validity and reliability study of which was
conducted in Turkey by Evren et al. (2020), was used to determine the increased
anxiety levels of university students included in the study during the pandemic period.
At the same time, the 'Problem Internet Usage Scale-PIKO' developed by Ceyhan,
Ceyhan and Gürcan (2007) was used to determine the screen addiction levels of the
university student participant group. All collected data were analyzed and analyzed
with SPSS, a statistical program for social sciences.
According to the findings obtained from the research, it was found that Covid19 anxiety affects screen addiction in university students during the Covid-19
pandemic period, and there is a linear low-power relationship between Covid-19
anxiety and screen addiction.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: