Üniversite öğrencileri açısından Arap Baharı'nın değerlendirilmesi: Türkiye'de okuyan Arap uyruklu öğrenciler üzerine bir araştırma
Özet
Bu çalışma Türkiye’de okuyan Arap uyruklu üniversite öğrencileri açısından
Arap Baharı sürecini anlamaya çalışarak, bu sürecin onlara ne ifade ettiğini ve Arap
Baharının Arap öğrencilerin gözünden nasıl algılandığını ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Nicel analiz yöntemlerinin kullanıldığı araştırmanın modeli ise
tarama modelidir. Araştırmanın verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir. Anket formu
iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcıların demografik bilgilerinin yer
aldığı sorular bulunurken, ikinci bölümde ise Arap uyruklu üniversite öğrencilerinin
Arap Baharını nasıl değerlendirdiklerini tespit etmeye dönük sorular bulunmaktadır.
Araştırmanın evreni 2020 yılında Türkiye’de Gelişim ve İbn-i Haldun Üniversitelerin
de eğitim alan yükseköğretim öğrencileridir. Araştırmanının örneklemi kolay
örnekleme yöntemi ile belirlenen 200 kişiden oluşmaktadır. Örneklem grubundan elde
edilen veriler SPSS istatatistik programı ile çözümlenmiştir. Bu doğrultuda
katılımcların Arap Baharına katılma durumu ve eğitimlerine ilişkin frekans ve
yüzdeler tablolar ve şekillerle sunulmuştur. This study aims to understand the Arab Spring according to Arabian origin
students who study in Turkish Universities and to clear what Arab spring means to
them and how the Arab Spring is perceived from the eyes of Arabian students. The
model of the research, in which quantitative analysis methods are used, is the scanning
model. The data of the research were obtained by the survey method. The
questionnaire form consists of two parts. In the first part, there are questions about the
demographic information of the participants, while in the second part, there are
questions to determine how Arab university students evaluate the Arab Spring. The
universe of the research is higher education students studying at Gelişim and İbn-i
Haldun Universities in Turkey in 2020. The sample of the research consists of 200
people determined by convenience sampling method. The data obtained from the
sample group were analyzed with the SPSS statistical program. In this direction, the
frequency and percentages of the participants' participation in the Arab Spring and
their education are presented in tables and figures.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3690Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: