Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBekdaş, Aylin
dc.date.accessioned2022-08-31T09:21:20Z
dc.date.available2022-08-31T09:21:20Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3687
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ FİLİZ ŞÜKRÜ GÜRBÜZ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractKavram olarak otizm ilk kez 1943 yılında Amerikalı psikiyatrist Leo Kanner” tarafından tanımlanmıştır. Otizm, davranışsal nitelikleri de içeren nöro-gelişimsel bozukluk olmakla birlikte, sözel iletişimsel bozukluklarda, karşılıklı etkileşim gerektiren sosyal alanlarda ve stereotipik davranımlarının etkisiyle ortaya çıkabilmektedir(Kanner, 1943). Otizm spektrum bozukluğu tanısı almış olan çocuklar genel olarak ailedeki stres kaynağının nedeni olarak görülmektedir. Bununla birlikte, ailenin diğer bireylerinin karşılıklı ilişkileri ve aileyi etkileyebilecek diğer faktörlerinde (örn., evlilik niteliği, aile içi uyum, ebeveyn stresi, kardeşlik ilişkisi) çocuğun davranışlarıyla birlikte ailenin karşılaştığı zorluklarla başa çıkma becerilerini etkileyebildiği görülmüştür. Duygular; davranışsal, ruhsal ve zihinsel ve uyaranlarda ortaya çıkan, çevresel bir uyarana karşı oluşturulan yanıtlardır (Turnbull ve ark., 2006). Bireyler karşılaştıkları herhangi bir olay karşısında duygusal yönden bir tepki ve ya cevap oluşturmadan önce bazı zihinsel unsurlar karşılaştıkları herhangi bir duruma duygusal olarak tepki vermeden önce bilişsel ögeler oluştururlar ( Onat ve Otrar, 2010)en_US
dc.description.abstractAutism as a concept was first defined and explained by the American psychiatrist Leo Kanner in 1943. Although autism is a neurodevelopmental damage, including behavioral characteristics, it can occur in verbal communicative disorders, in social areas that require mutual interaction, and with the effect of stereotypical behaviors. (Kanner, 1943). Children diagnosed with autism spectrum disorder are generally seen as a source of stress in the family. However, it has been observed that other family members' mutual relations and other factors that can affect the family (for example, marital quality, family harmony, parental stress, sibling relationship) can affect the child's behavior and the ability to cope with the difficulties faced by the family. Feelings; behavioral, mental and mental and stimuli are responses to an environmental stimulus. (Turnbull et al. 2006). Before individuals create an emotional reaction or response to any event they encounter, some mental elements form cognitive elements before they react emotionally to any situation they encounter (Onat & Otrar, 2010)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPsikolojik dayanıklılıken_US
dc.subjectAile stresien_US
dc.subjectOtizmen_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.subjectFamily stressen_US
dc.subjectAutismen_US
dc.titleOtizmli çocuğu olan ebeveynlerin aile stresi psikolojik dayanıklılık ve duygu düzenleme güçlükleri ilişkisinin incelenmesi: Avcılar örneğien_US
dc.title.alternativeExaminiation the relationship of family distress psychological resilience and emotion regulation difficulties of parents with autistic childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess