Üniversite öğrencilerinde travmatik yaşam olaylarının araştırılması ve travmatik yaşam olayları saptananlarda travmatik yaşantının benlik saygısı ve psikolojik dayanıklılık ile ilişkisinin incelenmesi
Özet
Bu araştırma üniversite öğrencilerinde travmatik yaşam olaylarının
araştırılması ve travmatik yaşam olayları saptananlarda travmatik yaşantının benlik
saygısı ve psikolojik dayanıklılık ile ne derece ilişkili olduğunu belirlemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkeni travmatik yaşantılar, bağımlı
değişkenleri ise benlik saygısı ve psikolojik dayanıklılıktır. Araştırma kapsamında
üniversite öğrencilerinin travmatik yaşam olayları, psikolojik dayanıklılık ve benlik
saygılarının cinsiyet, yaş ve eğitim durumu değişkenleri açısından anlamlı derecede
farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırma grubu, üniversite
öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmaya, 308 birey katılmıştır. Araştırma genel
tarama modellerinden, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama
aracı olarak bireylerin demografik bilgilerine ulaşmak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Ayrıca “Yaşam Olayları Kontrol Listesi”, “Rosenberg Benlik Saygısı
Ölçeği” ve “Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği” kullanılmıştır. Travmatik yaşam
olayları, psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi yapılmıştır. Analiz
sonucunda travmatik yaşam olayları, psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısı arasında
anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Travmatik yaşam olayları, psikolojik
dayanıklılık ve benlik saygısının demografik değişkenlere (cinsiyet, yaş ve eğitim
durumu) göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Bağımsız Gruplar t-testi ve
Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda travmatik
yaşam olayları ve psikolojik dayanıklılık ile cinsiyet ve yaş arasında; benlik saygısı ile
eğitim durumu anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. This research was carried out to investigate traumatic life events in university students
and to determine to what extent the traumatic experience is related to self-esteem and
psychological resilience in those with traumatic life events.. The independent variable
of the study is traumatic experiences, and the dependent variables are self-esteem and
resilience. Within the scope of the study, it was also examined whether the traumatic
life events, resilience and self-esteem of university students differ significantly in
terms of gender, age and educational status variables. The research group consists of
university students. 308 individuals participated in the study. The research was carried
out with relational scanning model, one of the general scanning models. As a data
collection tool, "Personal Information Form" was used in order to reach the
demographic information of the individuals. In addition, "Life Events Checklist",
"Rosenberg Self-Esteem Scale" and "Brief Resilience Scale" were used. Pearson
Product Moment Correlation Analysis was conducted to examine the relationship
between traumatic life events, resilience and self-esteem. As a result of the analysis, it
was seen that there was no significant relationship between traumatic life events,
resilience and self-esteem. Independent Groups t-test and One-Way Analysis of
Variance (ANOVA) were performed to determine whether traumatic life events,
resilience and self-esteem differ according to demographic variables (gender, age, and
educational status). As a result of the research, between traumatic life events and
resilience and gender and age; It has been observed that there is a significant difference
between self-esteem and education level.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3670Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: