Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Zekeriya
dc.date.accessioned2022-06-09T14:33:47Z
dc.date.available2022-06-09T14:33:47Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2459-1149
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3585
dc.description.abstractBu çalışma amacı, küresel teknoloji, yöneticilerin inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin performansı ilişkisinin incelenmesidir. Günümüzde yaşanan köklü ve hızlı değişimler işletmeleri yenilikçi olmak mecburiyetinde bırakmaktadır. Yaşanan bu değişmeler işletmelerin Ar-Ge faaliyetlerine ağırlık vermelerine neden olmaktadır. Tüketicilerin tercihleri ve zevklerinde gözlenen ciddi farklılaşma ve değişmeler; fiyat, üretim ve rekabet süreçlerinde çok hızlı gelişmelere neden olmakta ve işletmelerin ayakta kalabilmek için çeşitli çabalar sarf etmelerine yol açmaktadır. İşletmelerin yoğun rekabet ortamı içinde rekabetçi olarak kalabilmelerinin başlıca koşulu yenilik becerisini geliştirmektir. Bu bağlandı işletmeler, pazar içindeki paylarında devamlı olarak iyileşme yapabilecek şekilde çeşitli yenilikler geliştirmek mecburiyetindedir. Böylelikle işletmelerin yenilikçi nitelikleri, uzun müddet var oluşlarını sürdürebilme de kilit nokta olmaktadır. İşletmeler teknolojiyi işlerine katmadıkları müddetçe başarıyı yakalayamamaktadır. Toplam kalite yönetiminin uygulamaya geçirilmesi ile beraber bütün işletmelerin hedefi olan; daha ucuz, daha kaliteli ve daha hızlı üretimin, yalnızca işletmenin tüm süreçlerinde teknolojinin hatasız olarak uygulanabilmesi ile mümkün olabilmektedir. İşletme süreçlerinde teknolojinin kusursuzca uygulanması ancak teknolojinin doğru yönetimi ile mümkün olmaktadır. Üretim teknolojilerinin sürekli yenilenmesi işletmeleri rakiplerine karşı zayıflatmaktadır. Bunun yanında hızla değişim gösteren ortama uyum sağlama ve müşterilerin isteklerine yeterli oranda yanıt verme zorunluluğu, olabilecek değişiklikleri ön görmeyi ve bu değişikliklere ayak uydurmayı zorunlu kılmaktadır. İşletme performansı; belirli bir dönemin sonunda sağlanan sonuç ya da çıktıya göre, işletmenin görev ya da amacının yapılma oranı olarak ifade edilebilir. Genel olarak işletme performansı, ölçek görevi görmekte ve işletmenin amaçlarına ne oranda ulaşabildiğini belirlemek için kullanılmaktadır. Performans ölçümü, problemlerin kaynaklarının belirlenmesini, elde edilen başarılarının temel sebepleri ve alınabilecek tedbirlerin neler olacağını belirlemeyi kolaylaştırmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between global technology the way managers manage the innovation process and the performance of enterprises. The radical and rapid changes that are experienced today make the companies obliged to be innovative. These changes cause enterprises to focus on R & D activities. Serious variations and changes in consumer preferences and tastes; price, production and competition processes are causing very rapid developments and make various efforts to survive. The main condition for companies to remain competitive in an intense competitive environment is to improve their innovation skills. These connected businesses are obliged to develop various innovations so that they can continuously improve their share in the market. In this way, the innovative qualities of the enterprises and their long-term existence are the key points. Businesses cannot achieve success unless they add technology to their business. Total quality management with the implementation of the target of all businesses; cheaper, better quality and faster production is possible only with the accurate application of technology in all processes of the enterprise. The perfect application of technology in business processes is only possible with the correct management of the technology. The continuous renewal of production technologies weakens enterprises against their competitors. In addition, the necessity to adapt to the rapidly changing environment and to respond adequately to the demands of the customers necessitates foreseeing and keeping pace with these changes. Business performance; It can be expressed as the ratio of performing the task or purpose of the enterprise according to the result or output provided at the end of a certain period. In general, business performance acts as a scale and is used to determine the extent to which the business achieves its objectives. Performance measurement makes it easy to identify the sources of the problems, the main reasons for their success and the measures to be taken.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectİşletme performansıen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectBusiness Performanceen_US
dc.titleKüresel Teknoloji, Yöneticilerin İnovasyon Sürecini Yönetme Tarzı ve İşletmelerin Performansı İlişkisien_US
dc.title.alternativeThe Relation Between Global Technology The Managers' Style of Managing the İnnovation Process and the Performance of Businessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofINTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH (JSHSR)en_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-2811-3264en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Zekeriya


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess