Küresel Teknoloji, Yöneticilerin İnovasyon Sürecini Yönetme Tarzı ve İşletmelerin Performansı İlişkisi
Abstract
Bu çalışma amacı, küresel teknoloji, yöneticilerin inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin performansı ilişkisinin
incelenmesidir.
Günümüzde yaşanan köklü ve hızlı değişimler işletmeleri yenilikçi olmak mecburiyetinde bırakmaktadır. Yaşanan bu
değişmeler işletmelerin Ar-Ge faaliyetlerine ağırlık vermelerine neden olmaktadır. Tüketicilerin tercihleri ve zevklerinde
gözlenen ciddi farklılaşma ve değişmeler; fiyat, üretim ve rekabet süreçlerinde çok hızlı gelişmelere neden olmakta ve
işletmelerin ayakta kalabilmek için çeşitli çabalar sarf etmelerine yol açmaktadır.
İşletmelerin yoğun rekabet ortamı içinde rekabetçi olarak kalabilmelerinin başlıca koşulu yenilik becerisini geliştirmektir. Bu
bağlandı işletmeler, pazar içindeki paylarında devamlı olarak iyileşme yapabilecek şekilde çeşitli yenilikler geliştirmek
mecburiyetindedir. Böylelikle işletmelerin yenilikçi nitelikleri, uzun müddet var oluşlarını sürdürebilme de kilit nokta
olmaktadır.
İşletmeler teknolojiyi işlerine katmadıkları müddetçe başarıyı yakalayamamaktadır. Toplam kalite yönetiminin uygulamaya
geçirilmesi ile beraber bütün işletmelerin hedefi olan; daha ucuz, daha kaliteli ve daha hızlı üretimin, yalnızca işletmenin tüm
süreçlerinde teknolojinin hatasız olarak uygulanabilmesi ile mümkün olabilmektedir. İşletme süreçlerinde teknolojinin
kusursuzca uygulanması ancak teknolojinin doğru yönetimi ile mümkün olmaktadır. Üretim teknolojilerinin sürekli
yenilenmesi işletmeleri rakiplerine karşı zayıflatmaktadır. Bunun yanında hızla değişim gösteren ortama uyum sağlama ve
müşterilerin isteklerine yeterli oranda yanıt verme zorunluluğu, olabilecek değişiklikleri ön görmeyi ve bu değişikliklere ayak
uydurmayı zorunlu kılmaktadır.
İşletme performansı; belirli bir dönemin sonunda sağlanan sonuç ya da çıktıya göre, işletmenin görev ya da amacının yapılma
oranı olarak ifade edilebilir. Genel olarak işletme performansı, ölçek görevi görmekte ve işletmenin amaçlarına ne oranda
ulaşabildiğini belirlemek için kullanılmaktadır. Performans ölçümü, problemlerin kaynaklarının belirlenmesini, elde edilen
başarılarının temel sebepleri ve alınabilecek tedbirlerin neler olacağını belirlemeyi kolaylaştırmaktadır. The aim of this study is to examine the relationship between global technology the way managers manage the innovation
process and the performance of enterprises.
The radical and rapid changes that are experienced today make the companies obliged to be innovative. These changes cause
enterprises to focus on R & D activities. Serious variations and changes in consumer preferences and tastes; price, production
and competition processes are causing very rapid developments and make various efforts to survive.
The main condition for companies to remain competitive in an intense competitive environment is to improve their innovation
skills. These connected businesses are obliged to develop various innovations so that they can continuously improve their share
in the market. In this way, the innovative qualities of the enterprises and their long-term existence are the key points.
Businesses cannot achieve success unless they add technology to their business. Total quality management with the
implementation of the target of all businesses; cheaper, better quality and faster production is possible only with the accurate
application of technology in all processes of the enterprise. The perfect application of technology in business processes is only
possible with the correct management of the technology. The continuous renewal of production technologies weakens enterprises against their competitors. In addition, the necessity to adapt to the rapidly changing environment and to respond
adequately to the demands of the customers necessitates foreseeing and keeping pace with these changes.
Business performance; It can be expressed as the ratio of performing the task or purpose of the enterprise according to the result
or output provided at the end of a certain period. In general, business performance acts as a scale and is used to determine the
extent to which the business achieves its objectives. Performance measurement makes it easy to identify the sources of the
problems, the main reasons for their success and the measures to be taken.
Collections
The following license files are associated with this item: