Çevrimiçi Oyunlarda Eşitlik Arayışı: Minecraft YouTube Dizi İçeriğinde Fakir Köylü Kötü Kalpli Zengine Karşı
Abstract
Son yıllarda internet kullanımının gençler ile ilişkisi kapsamında yapılan
çalışmalarda genellikle, bağımlılık, siber zorbalık konularının ön plana çıktığı
gözlenmektedir. Bu çalışma, konuya farklı bir bağlamda yaklaşmayı amaçlamaktadır. Bu
nedenle, yeni medya içeriğinin üretilmesi noktasında genç nesli aktif bir konuma
yerleştiren ve tüm dünyada ilgi uyandıran bilgisayar oyunu Minecraft örnek olarak
seçilmiştir. Yaratıcılık ve yeniden üretimi ön plana çıkartan oyun, bunun yanı sıra toplumu
zengin-fakir şeklinde sınıfsal bir temsille yansıtmaktadır. Bu çalışmada, çalışmanın
kapsamını da oluşturan, YouTube Türkiye video paylaşım sitesindeki Minecraft zenginfakir içeriği, yapısal anlatı analizi yöntemiyle, incelenmiştir. Aktivistlerin belirli bir soruna
yönelik kamuoyu oluşturmaları sürecinde önemli bir rol üstlenen yeni medya, bu
çalışmada da özellikle genç kullanıcıların zengin-fakir şeklindeki sınıfsal temsile yönelik
oluşturdukları içeriğin aktarıcısı konumundadır. “Kötü kalpli zengin”, vurgusu ile zengin
olana karşı sürekli bir mücadele içinde olan kullanıcıların kurguladıkları içerik
incelendiğinde, Fakir kimliğinin Zengin karşısındaki ezilişi ve karşılığında direnişinin bu
içerikler vasıtasıyla da aktarıldığı dikkat çekmiştir In recent years, it is observed that generally addiction and cyber bullying subjects
have been prominent in the studies about the relationship of internet usage with young
people. This study aims to approach the subject in a different context. For this reason,
Minecraft, which is a computer game that places the young generation in an active
position in terms of producing new media content and attracts attention all around the
world, has been selected as a sample. In this study, Minecraft’s rich and poor content,
which is also the scope of the study, in the video sharing website YouTube Turkey was
studied through the structural narrative analysis method. The new media, which plays an
important role in the process of activists' creating public opinion on a specific issue, is inthe position of the transmitter of the content which especially young users create for class
representation in the form of rich-poor. When the content built by the users, in which
there is an ongoing struggle against the rich with an emphasis on the black-hearted rich,
was examined, it was noted that the identity of the poor is oppressed by the rich and that
the ensuing resistance by the poor is transmitted through these contents.
Volume
8Issue
2The following license files are associated with this item: