Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Sinan
dc.contributor.authorDemirağ, Bülent
dc.date.accessioned2022-06-02T09:34:44Z
dc.date.available2022-06-02T09:34:44Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17336/igusbd.702365
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3550
dc.description.abstractAraştırma giyim mağazalarını ziyaret eden tüketicilerin edinmiş oldukları deneyimin; müşteri tatmini ve sadakati üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini giyim üzerine tüketim yapan ve sıklıkla benzer giyim mağazalarını ziyaret eden tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmada hipotezlerin test edilmesi için Smart PLS 3 (Partial Least Squares) istatistik programı kullanılmıştır. Araştırmada ölçülmesi amaçlanan hipotezlerin testi için bootstrapping tekniği uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre müşteri deneyiminin duyusal, duygusal, düşünsel ve ilişkisel boyutlarının müşteri tatmini ile istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca müşteri deneyiminin duyusal, duygusal, düşünsel ve davranışsal boyutlarının müşteri sadakati ile benzer şekilde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde davranışsal boyutun müşteri tatminini; ilişkisel boyutun ise müşteri sadakatini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the impact of the consumer experience, who visit clothing stores, on customer satisfaction and loyalty. The population of the study consists of consumers who consume clothing and frequently visit similar clothing stores. Smart PLS 3 (Partial Least Squares) statistical program was used to test the hypotheses. Bootstrapping technique was used to test the hypotheses intended to be measured in the study. According to the results of the analysis, the sensory, emotional, intellectual and relational dimensions of the customer experience have a statistically significant relationship with customer satisfaction. In addition, it was determined that the sensory, emotional, intellectual and behavioral dimensions of the customer experience have a statistically significant relationship similar to customer loyalty. As a result of the analysis behavioral dimension did not affect customer satisfaction and relational dimension did not affect customer loyaltyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionof10.17336/igusbd.702365en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMüşteri deneyimien_US
dc.subjectDeneyim ekonomisien_US
dc.subjectDeneyimsel modülleren_US
dc.subjectCustomer experienceen_US
dc.subjectExperience economyen_US
dc.subjectExperiential modulesen_US
dc.titleMüşteri Deneyimi, Müşteri Tatmini ve Müşteri Sadakati Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Customer Experience, Customer Satisfaction and Customer Loyalty: A Research on Clothing Sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage316en_US
dc.identifier.endpage336en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess