Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayapalı Yıldırım, Seda
dc.contributor.authorÇalmaşur, Gürkan
dc.date.accessioned2022-06-02T09:29:20Z
dc.date.available2022-06-02T09:29:20Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17336/igusbd.651984
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3549
dc.description.abstractKlasik örgüt tasarımının ötesine geçerek verimliliği artırmaya çalışmak yıllardır araştırmacıların inceleme konuları arasındadır. Özellikle insan kaynaklarının daha verimli hale getirilebilmesi için bir takım yöntemler ortaya atılmıştır. Bu örgütsel yöntemlerin en önemlilerinden birisi ise örgütsel öğrenmedir. Verimli olan işgücünün daha fazla örgütsel öğrenmeye katkı sunacağı ve öğrendikçe de işgücü verimliliğinin arttığı faydalı bir döngünün oluşacağı düşünülmektedir. Bu noktadan hareketle Türkiye Otomotiv Sektöründe otomobil üreten dört işletmenin 1999-2018 yılı arasındaki öğrenme eğrilerini ortaya çıkararak işgücü verimliliğinden nasıl etkilendiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre iki işletme genel olarak öğrenen örgüt iken diğer iki işletmeyi öğrenen örgüt olarak kabul etmek mümkün değildir. Ayrıca işgücü verimliliği arttıkça örgütsel öğrenme düzeyi de artmaktadır. Son olarak işletmelerde yıllar geçtikçe örgütsel öğrenmenin artmadığı elde edilen önemli bir diğer sonuçtur.en_US
dc.description.abstractImproving productivity by moving beyond the classical organizational design is one of the research areas for years and several methods have been proposed to make particularly human resources more productive. One of the most important organizational methods is organizational learning. It is assumed that a productive workforce would contribute to organizational learning and this learning would increase the workforce productivity. Departing from this point, the purpose of this study is to examine how four organizations in the Turkish Automative Sector are impacted by workforce productivity through the learning curves of these organizations between the years of 1999 and 2018. The findings of the study showed that it is not possible to consier the two organizations as the learning organization while the other two organizations are learning organizations. Additionally, as the workforce productivity increases, the organizational learning levelincreases. Another important finding from this study is that the organizational learning in organizations does not increase by timeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionof10.17336/igusbd.651984en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenen organizasyonlaren_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectLearning organizationsen_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.titleİşgücü Verimliliği ve Öğrenen Örgüt İlişkisi: Otomotiv Sektöründe Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Organization Learning and Labor Productivity: A Research in Automotive Sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage299en_US
dc.identifier.endpage315en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess