Stratejik Yönetim Modeli Bağlamında Otantik Liderlik Kavramının İncelenmesi
Özet
İnovasyon ve teknolojinin hızla gelişmesi, bilgiye erişmenin oldukça kolay olduğu bu çağda yöneticilerin birtakım yetkinliklere sahip olabilmelerini gerekli kılmaktadır. Bundan kaynaklı yöneticilerin sahip olduğu liderlik yetkinliklerinin de önemi gün geçtikçe artmaktadır. Liderler, yönetim tarafında ve hedeflere ulaşma yolunda çalışanlar arasında iş birliğinin sağlanmasından sorumludur. Stratejik yönetim hedeflerine ulaşmak için stratejik kaynak olan
çalışanları doğru ve etkin bir şekilde yönetmek ve yönlendirmek liderler için
bir gerekliliktir. Günümüzde her organizasyon için en önemli sermaye unsuru insan kaynağıdır, çünkü beceri ve iş yapış modelleri bağlamında yoğun rekabet her daim artarak devam etmektedir. Bu nedenle çalışanları istenilen
yönde harekete geçirecek liderlerin, iş dünyasında rekabet avantajı kazanabilmesi için bazı stratejik becerilere ve yetkinliklere haiz olmaları gerekmektedir.Rekabetçi İşletmeler, stratejik yönetim modeli olarak dürüst, şeffaf ve
etik liderlerle çalışmalı, çalışanlarının güven duygularını güçlendirmeli ve iş
tatmini, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık gibi olumlu örgütsel davranışları teşvik etmelidir. Stratejik yönetimi benimseyen işletmeler için, çalışanların işlerinden memnun olmalarını sağlamak, hizmet veya mal üretimi
gibi temel amaçlardan biri hâline gelmiştir. Klasik liderlik yönetimlerinin sorunlara uzun vadede çözüm oluşturmasının etkisiz görüldüğü bu dönemde,
otantik liderlik anlayışı rekabetçi iş dünyasında önemli bir işlev oluşturmaktadır. İşletmede, ulaşılabilir hedeflerin belirlenmesi, bu hedeflerin başarılı
olabilmesi otantik liderlik yardımıyla olabileceği öngörülmektedir. Otantik liderlik yöntemini uygulayan işletmelerin rekabetçi iş alanında daha başarılı
sonuçlar elde ettiği görülmektedir. Araştırmanın odağını oluşturan otantik liderler, ilişkilerinde şeffaf, süreçleri dengeli bir şekilde yönetebilen ve etik ilkelere uygun hareket edebilen, farkındalığı oldukça yüksek bireylerdir. Bu
bağlamdan hareketle bu çalışma, ilgili literatür ışığında çıkarımlar yaparak
stratejik yönetim modeli bağlamında otantik liderlik kavramını incelemektir. The rapid development of Innovation and Technology necessitates managers to have certain competencies in this age when it is very easy to access
information. Therefore, the importance of leadership competencies of managers is increasing day by day. Leaders are responsible for ensuring cooperation between employees on the management side and towards achieving goals. It is a necessity for leaders to manage and direct employees, who
are strategic resources, in an accurate and effective way to achieve strategic
management goals. Today, the most important capital element for every organization is human resources, because intense competition in the context
of skills and business models continues. For this reason, leaders who will
mobilize employees in the desired direction must have some strategic skills
and competencies in order to gain a competitive advantage in the business
world. Competitive businesses should work with honest, transparent and
ethical leaders as a strategic management model, strengthen their employees' sense of trust and increase their job satisfaction, organizational commitment and should encourage positive organizational behaviors such as
organizational citizenship. For businesses that adopt strategic management, ensuring that employees are satisfied with their jobs has become one
of the main purposes, such as the production of services or goods. In this
period, where the long-term solutions of classical leadership managements
are seen as ineffective, the understanding of authentic leadership constitutes an important function in the competitive business world. In the business, it is foreseen that the determination of achievable goals and the success of these goals can be achieved with the help of authentic leadership. It
is seen that businesses that apply the authentic leadership method achieve
more successful results in the competitive business field. Authentic leaders,
who form the focus of the research, are individuals who are transparent in
their relationships, can manage processes in a balanced way and act in accordance with ethical principles, with high awareness. Moving from this
context, this study examines the concept of authentic leadership in the context of the strategic management model by making inferences in the light of
the relevant literature.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3480Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: