The Relationship Between EFL Teachers’ Professional Identity and Professional Autonomy
Abstract
This study aims to identify 250 Turkish EFL teachers’ level of professional identity and professional autonomy. This study also aims to investigate whether the results differ by gender, the school in which they work, education level and work experience. Furthermore, the study aims to identify whether there is a significant relationship between EFL teachers’ professional identity and their professional autonomy. In this survey-based research, the results demonstrate that EFL teachers have a very high level of professional identity and a high level of professional autonomy, and the results differ by EFL teachers’ gender, school type and work experience. Results also reveal that there was a significant, positive and moderate relationship between professional identity and professional autonomy of EFL teachers. This study suggests that the freer EFL teachers feel to make decisions in their teaching and profession, the more they can define their identity in the teaching profession.
Volume
8Issue
1Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Medya sektöründe çalışan kadınların sorunlarına yönelik bir araştırma
Yüksekdağ, Esra (İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde dünya nüfusunun yaklaşık yarısı kadınlardan oluşmaktadır. Ekonomik ve toplumsal yaşamın bir yanını kadınlar, diğer yanını da erkekler teşkil etmektedir. Fakat kadınların ekonomik yaşama yaptıkları katkı ile ... -
Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik İmaj Algıları ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi
Karaman, Funda; Çakmak, Sultan; Yerebakan, Ayşe Nur (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2020)Amaç: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin mesleki imaj algılarının ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın evrenini, İstanbul ilinde bulunan özel bir üniversitede ... -
Çalışma Hayatındaki Bireylerin Probiyotik Besinler Hakkındaki Bilgi Düzeyi ve Tüketim Durumlarının Belirlenmesi
Özgül, Aybala Ayça; Bozat, Cansu; Seziş, Merve; Badur, Yasemin; Özcan, Öznur Özge; Sarıyer, Esra Tansu; Çevik, Ekin; Çolak, Hatice; Karahan, Mesut (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2020)Amaç: Son yıllarda yapılan çalışmalar probiyotiklerin sağlık üzerine olan etkilerini göstermekle beraber, bireylerin probiyotik bilgi düzeyi arttıkça tüketimin de arttığı gözlemlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, sağlık ...