Abstract
Milyarderler arasındaki “uzay yarışı” devam etmektedir. Geçtiğimiz aylarda
Jeff Bezos’un Blue Origin uzay şirketi, Elon Musk’ın SpaceX uzay şirketi
ve Richard Branson’ın Virgin Galactic uzay şirketi uzaya turistik seyahatler
düzenlemişlerdir. Bu şirketlerin amacı, astronot olmayan insanları uzaya
göndererek ticari uçuşların artışını sağlamaktır. Gelecekte uzayda
yaşamanın, çalışmanın, farklı gezegenleri araştırmanın, uzayın
harikalarını keşfetmeye yönelik turistik faaliyetlerde bulunmanın,
uydularda ve asteroidlerde maden aramanın ve kargo taşımacılığı
yapmanın olağan hâle geleceği öngörülmektedir. Bu durum, havacılıkta
daha önce hayal bile edilemeyen bir pazarın ortaya çıkmasına neden
olabilir. Ancak uzay pazarına bağlı havacılık faaliyetlerini şimdilik hayal
gücümüzde aramak zorundayız.