Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKapıcı, Gamze Atay
dc.date.accessioned2022-03-23T13:00:00Z
dc.date.available2022-03-23T13:00:00Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3449
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAL ERZİNCAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractMerkezi sinir sistemi, endokrin sistem, duyu organları ve cinsel organlar ile olan etkileşimler cinselliğin fizyolojik mekanizmasını oluşturmaktadır. Cinsellik yalnızca fizyolojik temeli olan bir içgüdü olmayıp, yaşanırken hissedilen duygular ve tutumlar cinselliğin psikolojik boyutunu oluşturmaktadır. Cinsel sağlık, toplumun cinselliğe dair inançları ve bireyin aldığı cinsel eğitim tarafından etkilenmektedir. Cinsel mitler, bireyin cinselliğini doğru kaynaklardan öğrenememesi, cinsel sağlığına ilişkin bilgilerin doğru anlayıştan eksik olduğu önyargılardır. Cinsel mitler, bireyin cinsel sağlığını bozmakta, cinsel işlev ve davranış bozuklukları geliştirerek, bireyin cinsel doyumunu ve kaygı düzeyini etkileyebilmektedir. Bu tez çalışmasında, klinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerinin cinsel mitlere inanma düzeylerinin cinsel doyum ve kaygı düzeyleri ile ve cinsel eğitim almanın cinsel mitlere inanma seviyesi ile olan ilişkisi araştırılmıştır. Bunun için, Golombok-Rust Cinsel Doyum Ölçeği (CDÖ), Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ) ve Cinsel Mitler Ölçeği (CMÖ) kullanılarak, 80’i kadın 76’sı erkek olmak üzere toplamda 156 klinik psikoloji yüksek lisans öğrencisi ile gerçekleştirilen çalışma bulgularında, kadın katılımcıların kaygı seviyeleri ile CDÖ doyum, kaçınma, vajinismus alt boyutları arasında, erkek katılımcıların kaygı seviyeleri ile CDÖ kaçınma, dokunma, erken boşalma, empotans arasında arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Öte yandan, katılımcıların CDÖ ile CMÖ puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, cinsel eğitim alanların CMÖ puanlarının anlamlı olarak düşük olduğu bulgusu elde edilmiştir. Mezuniyet alanı değişkenine göre, CMÖ puanları farklılık göstermez iken, erkek katılımcıların CDÖ puanları anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği fakat kadın katılımcıların CDÖ puanlarının farklılık göstermediği bulgusu elde edilmiştir. Lisans mezuniyet alanı psikoloji olan erkek katılımcıların CDÖ puanlarının, psikoloji olmayanlara kıyasla daha yüksek olduğu bulgusu elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractInteractions with the central nervous system, endocrine system, sensory organs and sexual organs constitute the physiological mechanism of sexuality. Sexuality is not only an instinct that has a physiological basis, the emotions and attitudes felt while experiencing it constitute the psychological dimension of sexuality. Sexual health is affected by society's beliefs about sexuality and the individual's sexual education. Sexual myths are prejudices that the individual cannot learn his or her sexuality from the right sources, and that information about their sexual health is lacking from the correct understanding. Sexual myths can affect the sexualsatisfaction and anxiety level of the individual by disrupting the sexual health of the individual, developing sexual dysfunction and behavioral disorders. In this thesis study, the relationship between the level of belief in sexual myths of clinical psychology graduate students and their level of sexual satisfaction and anxiety were investigated. For this, in the findings of the study conducted with a total of 156 clinical psychology graduate students, 80 female and 76 male, using the Golombok-Rust Inventory of Sexual Satisfaction (GRISS), Beck Anxiety Scale (BAI) and Sexual Myths Scale (SMS), A positive and significant relationship was found between the anxiety levels of female participants and the subdimensions of GRISS satisfaction, avoidance, vaginismus, and between the anxiety levels of male participants and GRISS avoidance, touching, premature ejaculation, and impotence. On the other hand, it was found that there was a significant relationship between the participants' GRISS and SMS scores, while the GRISS scores of those who received sexual education were significantly lower. According to the graduation variable, SMS scores did not differ, while it was found that the GRISS scores of male participants differ significantly, but the GRISS scores of female participants did not differ. It was found that the GRUSS scores of male participants whose undergraduate graduation field was psychology were higher than those without psychology.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKlinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerien_US
dc.subjectCinsel doyumen_US
dc.subjectCinsel mitleren_US
dc.subjectClinical psychology graduate studentsen_US
dc.subjectSexual satisfactionen_US
dc.subjectSexual mythsen_US
dc.titleKlinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerinin cinsel mitlere inanma düzeylerinin cinsel doyum ve kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of belief in sexual myths for postgraduate on investigation of relationship with sexual satisfaction and anxiety of students in clinical psychologyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess