Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
dc.date.accessioned2022-03-21T08:56:45Z
dc.date.available2022-03-21T08:56:45Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3440
dc.description.abstractTüketim kültürünün en önemli aracı olan reklamların, toplumsal cinsiyet eşitliği karnesi belli oldu. Effie Awards Türkiye Televizyon Reklamları’nın yaptığı araştırmaya göre kadınlar reklamlarda ağırlıklı olarak kozmetik, ev temizliği ve sağlık ürünleri ile temsil edilirken; erkekler ise telekomünikasyon, otomotiv ve finansal destek kategorilerinde daha çok yer alıyor. Reklamcılığın toplumsal anlamda dönüştürücü ve etkileyici gücünün, hem markalara hem de reklam üreticilerine toplumdaki eşitsizlikleri azaltmak hatta ayrımcılıkları gidermek adına bazı sorumluluklar yüklediğine değinen İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Reklamcılık Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Seyra Kestel, ‘’Toplumsal cinsiyet temsillerinin ‘sorunlu’ olduğu alanlardan biri de reklamlardır. Yapılan araştırma, bu sorunları sayısal olarak kanıtlıyor. Reklamlar değişirse, toplumlar değişir. Bu yüzden reklamların dönüştürücü gücü kullanılmalıdır.’’ dedien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectBültenleren_US
dc.titleİstanbul Gelişim Üniversitesi Haftalık Üniversite Bülteni (7-11 Mart 2022)en_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryYazar Denetimli Yayınen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess