Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkavcı, Emel
dc.date.accessioned2022-02-15T12:42:36Z
dc.date.available2022-02-15T12:42:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3406
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Yönetimi Bilim Dalı Konu:Sağlık Kurumları Yönetimi = Health Care Management Dizin:Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri = Mouth and Dental Healthcare Centers ; Sağlık hizmetleri pazarlaması = Marketing of health services ; Sosyal medya = Social media ; Web = Weben_US
dc.description.abstractBilgiye erişimin ve paylaşımın kolaylaştığı 21.yüzyılda insanlar her türlü ihtiyacına cevap bulabiliyor. Bu ihtiyaçlardan en önemlisi şüphesiz sağlıktır. İnsanlar artık sağlıkla ilgili her türlü bilgiye dijital kanallar sayesinde erişebiliyor. Dolayısıyla artık dengeler değişmiş durumdadır. Artan rekabet ortamı, hastaların daha bilinçli olması, değişen hasta-doktor ilişkisi, hasta memnuniyet düzeylerinin azalması sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramının önemini ortaya koymaktadır. Ağız ve diş sağlığı merkezleri ve burada sunulan hizmetler sağlık hizmetlerinin önemli bir parçasıdır. Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde, özellikle 21.yüzyılda yükselen trend dijital pazarlama önem kazanmıştır. Geleneksel pazarlama kavramı yerini dijital pazarlamaya bırakmış durumdadır.TV, radyo, dergi gibi kullanılan görsel ve işitsel araçlar yetersiz kalmakta, internet, mobil uygulamalar ve diğer interaktif kaynaklarla desteklenmektedir. Yeni nesil teknolojiler kullanılarak daha önce yapılmamış şeyleri yaparak artan rekabet ortamında sayıları çok fazla olan özel muayenehanelerin ve diş kliniklerinin var olabilmenin yollarını bulmaları gerekmektedir. Dijital pazarlama özellikle yaşadığımız bu pandemi döneminde daha da hız kazanmıştır. Sosyal ortamlarımız bile piyasaya dönüşmüş durumdadır. İşte tam da buradan yola çıkarak özel muayenehaneler ve özel diş hastanelerinde yapılacak dijital pazarlama süreçleri ,web sitesi, mobil uygulamalar, sosyal medya ve bunun hastalar üzerindeki etkisi araştırma konumuzu belirlemiştir. Derinlemesine görüşme yöntemiyle İstanbul’un farklı ilçelerinde şubesi olan bir özel diş klinikleri ve özel muayenehaneler (diş hekimi) ile görüşme yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the 21st Century, where the access to and sharing of information got easier, people are able to find an answer to all their needs. No doubt, one of the most important needs is health. Thanks to digital channels, people are now able to reach all kinds of information about health. Hence the balance from here on has changed. The soaring competitive environment, the more informed patients, the change in patientdoctor relationship, the decrease of patient satisfaction levels, reveal the importance of the marketing concept in healthcare services. Oral and dental health Centers and the care offered, constitute a big chunk of healthcare services. Marketing, especially the growing trend of digital marketing in the 21st century, has gained importance for oral and dental healthcare services. The concept of conventional marketing has been replaced by digital marketing. Visual and auditory media such as TV, radio and magazines have become insufficient, and are supported by internet, mobile applications and other interactive means. Innumerable private surgeries and dental clinics have to find a way to survive in this competitive environment, doing things first time using new generation technologies. Digital marketing has gained velocity during this period of pandemic. Even our social environments have turned into a market. With this in view, the digital marketing processes, web sites, mobile and social media applications for private surgeries and private dental hospitals and their effects on patients have defined the scope of our research. Interviews were made with Private dental clinics and private practices(dentists), which have branches in different districts of Istanbul, using indepth interview method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectAğız ve diş sağlığı merkezlerien_US
dc.subjectSağlık hizmetlerinde pazarlamaen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectOral and dental health centersen_US
dc.subjectMarketing in healthcare servicesen_US
dc.titleDijital dönüşüm çağında İstanbul'da bulunan özel ağız ve diş sağlığı merkezlerinde dijital pazarlama kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe use of digital marketing in private oral and dental health centers in İstanbul in the age of transformationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess