8-10 yaş grubu gelişen erkek çocukların tenis sporuna yönelik ilk yetenek seçimi aşamasında teknik eğitim gelişiminin incelenmesi
Abstract
Giderek dünyada popüleritesini artıran tenis sporunda başarılı olabilmenin, gelişen çocukların morfolojik, psikolojik, biyolojik, fizyolojik gibi özelliklerine göre ön ve temel hazırlık dönemlerinde teknik eğitimin yapılmasına özen göstermemiz büyük önem taşımaktadır. Bu felsefeye dayanarak ilk yetenek seçimin, bilimsel değerlere göre yapılması ve gelişen çocukların yaş özelliklerine göre antrenman eğitiminin gerçekleşmesi şüphesiz eğitim sürecinin niteliği ve verimliliğini artıracaktır. Bu araştırmada; Haftada 3 gün tenis oynayan çocuklar ile haftada 1 gün beden eğitimi dersinde tenis oynayan çocukların tekniksel, motoriksel gelişiminin incelenmesi ve performansa etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 8-9-10 yaş toplamda 36 kişiden oluşan bir deney grubu ve 8-9-10 yaş 30 kişiden oluşan kontrol grubu şeklinde taranmıştır. Araştırmaya katılanlara; tekniksel ölçüm için fp, fç, bp, bç, fbp, fbç, ve servis testi uygulandı. Performans testlerinde dayanıklılık için shuttle-run(2,50m mekik koşusu),anaerobik kapasite için engel üzerinden sağa ve sola sıçrama(20cm), Sürat için kısa koşu(20m),Patlayıcı kuvvet için durarak çift bacak öne sıçrama testi protokolü uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının parametrelerinin karşılaştırılmasında bağımsız iki örneklem t testinden; deney grubunun ilk ve son testlerinin karşılaştırılmasında ve kontrol grubunun ilk ve son testlerinin karşılaştırılmasında eşleştirilmiş t testinden yararlanılmıştır. Haftada 3 gün tenis eğitimi almanın ve haftada 1 gün beden eğitimi dersinde tenis oynamanın tekniksel beceri ve performans parametreleri üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmüştür. Her iki yöntemin de etkili olması nedeniyle hangi yöntemin daha etkili olduğunu belirlemek amacıyla eta-kare, Cohen's d etki büyüklükleri incelenmiş ve haftada 3 gün tenis eğitimi almanın tekniksel beceri ve performans parametreleri üzerindeki etkisinin çok büyük ve muazzam düzeylerde olduğu; haftada 1 gün beden eğitimi dersinde tenis oynamanın tekniksel beceri ve performans parametreleri üzerindeki etkisinin çok küçük, küçük ve kısmen büyük düzeyde olduğu; yöntemler arasındaki etki büyüklüğü farkı incelendiğinde ise haftada 3 gün tenis eğitiminin etkisinin, haftada 1 gün beden eğitimi dersinde tenis oynamanın etkisine göre muazzam düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. It is of utmost importance to take care of technical training in the preliminary and basic preparatory periods according to the characteristics of developing children, which are increasingly popular in the world, in the field of tennis, morphological, psychological, biological and physiological characteristics of the developing children. Based on this philosophy, making the first talent selection according to scientific values and training training according to the age characteristics of the developing children will undoubtedly increase the quality and efficiency of the educational process. In this study; It is aimed to investigate the technical and motor development of children who play tennis 3 times a week and children who play tennis in physical education lessons once a week and determine the effect on performance. The study was screened as an experimental group consisting of 36 people aged 8-9-10 and a control group consisting of 30 people aged 8-9-10. To the participants of the research; For technical measurement, fp, fc, bp, bc, fbp, fbç, and service test were applied. In performance tests, shuttle-run (2.50m shuttle run), jump right and left over the obstacle (20cm), short run for speed (20m), double leg forward bounce test protocol for explosive force. In comparing the parameters of the experimental and control groups, two independent samples t test; Paired t test was used to compare the first and last tests of the experimental group and to compare the first and last tests of the control group. It was observed that taking tennis training 3 days a week and playing tennis in physical education lesson 1 day a week had a significant effect on technical skills and performance parameters. Due to the effectiveness of both methods, eta-square, Cohen's d effect sizes were examined in order to determine which method is more effective and that the effect of taking tennis training 3 days a week on technical skills and performance parameters is very large and enormous; the effect of playing tennis in physical education lesson once a week on technical skills and performance parameters is very small, small and partially large; When the effect size difference between the methods was examined, it was determined that the effect of tennis training 3 days a week was enormously higher than the effect of playing tennis in physical education lesson 1 day a week.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: