Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlkış, Lale
dc.date.accessioned2022-01-31T09:57:39Z
dc.date.available2022-01-31T09:57:39Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3363
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ SERHAT ERGÜN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychology Dizin:Bağımlılık = Dependency ; Sosyal medya = Social media ; Ölçekler = Scales ; İletişim becerisi = Communication skill ; İnternet = Internet ; İnternet bağımlılığı = Internet addictionen_US
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya kullanım sıklığının artmasının ergen bireyler üzerinde nasıl bir etki yaratacağı merak konusu olmaktadır. Bu çalışmada ergenlik dönemindeki sosyal medya bağımlılığının iletişim becerilerini olumsuz yönde etkileyip etkilemediği araştırılmaktadır. Bu araştırmanın amacı ergenlerde sosyal medya bağımlılığı ile iletişim becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Yapılan çalışmada ilk olarak bağımlılık kavramı ele alınmış, bağımlılığın nedenleri çeşitli kuramlar çerçevesinde açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra internet ve sosyal medyanın ortaya çıkışı, hayatımızdaki etkileri ve bağımlılık belirtileri hakkında bilgiler ortaya konmuştur. Son olarak iletişim kavramı teorik boyutlarıyla ele alınmıştır. Çalışma grubu İstanbul'un Bağcılar ilçesinde yaşayan 12-16 yaş ergenlerden oluşmaktadır. Çalışmaya 333 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği ve İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 24. Paket Programı ile analiz edilmiştir. Kız öğrencilerin İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinden ve Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeğinden aldıkları puanlar erkek öğrencilerin aldıkları puanlardan istatistiksel açıdan daha yüksek bulunmuştur. Araştırma bulgularının ışığında; iletişim becerileri yükseldikçe sosyal medya bağımlılığının ortaya çıkma olasılığının azaldığını söyleyebiliriz. Diğer bir deyişle; iletişim becerilerinin düşüklüğünün de sosyal medya bağımlılığının görülme olasılığını artırdığını söyleyebiliriz. Araştırma bulgularından yola çıkılarak ergenlerin sosyal medya bağımlılık düzeyleriyle iletişim becerileri bilimsel bir çerçeve oluşturularak tartışılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Bağımlılık, internet, sosyal medya, iletişim becerilerien_US
dc.description.abstractToday, it is a matter of curiosity how the increase in the frequency of social media use will have an impact on adolescent individuals. In this study, it is investigated whether social media addiction in adolescence negatively affects communication skills. The aim of this study is to examine social media addiction and communication skills in adolescents in terms of various variables. In this study, firstly, the concept of addiction has been handled and the causes of addiction have been tried to be explained with in the framework of various theories. Later, information about the emergence of the internet and social media, its effects on our life and symptoms of addiction was revealed. Finally, the concept of communication is discussed with its theoretical dimensions. There search covers 12-16 years old adolescents living in Bağcılar district of Istanbul. 340 students participated in the study. As a data collection tool; Personal Information Form, Social Media Addiction Scale and Communication Skills Inventory were used. The data of there search were analyzed with SPSS 24th Package Program. The scores of the female students from the Communication Skills Evaluation Scale and the Social Media Addiction Scale were found statistically higher than the scores obtained by the male students. According to the research findings; As communication skills increase, the probability of being social media addict decreases. This can be stated in the opposite way. In otherwords, as communication skills decrease, the probability of being social media addict increases. Based on there search findings, communication skills of adolescents with their social media addiction levels are discussed by creating a scientific framework. Key Words: Addiction, internet, socialmedia, communication skillsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağımlılıken_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.subjectiletişim becerilerien_US
dc.subjectAddictionen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsocialmediaen_US
dc.subjectcommunication skillsen_US
dc.titleErgenlerde sosyal medya bağımlılığıyla iletişim becerilerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of social media addiction and communication skills in adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAlkış, Lale


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess