Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPerente, İrfan
dc.date.accessioned2022-01-31T08:06:26Z
dc.date.available2022-01-31T08:06:26Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3357
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. KEMAL ERKİŞİ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Yönetimi Bilim Dalı Konu:Sağlık Kurumları Yönetimi = Health Care Management Dizin:en_US
dc.description.abstractBu araştırma tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırma İstanbul ilinde kamuya ait bir eğitim ve araştırma hastanesinde yapılmıştır. Araştırmanın amacı; sağlık hizmeti alan hastaların aldıkları hizmete yönelik algı ve beklentilerini araştırarak konu üzerinde çalışan araştırmacılara, karar vericilere ve yöneticilere sunmaktır. Araştırmada hizmet kalitesinin ölçümü için ServQual ölçeği kullanılmıştır. Söz konusu ölçek ilgili hastanede yatışı olan rastgele yöntemle seçilen 225 hastaya uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 programı ile analiz edilmiştir. Örneklemi oluşturan hastaların demografik bilgileri ile ilgili bulgular için frekans analizi uygulanmıştır. Yapılan analizde ölçek verilerinin normal dağılmadığı (p<0,05) görülmüş, bu nedenle parametrik olmayan testler uygulanmıştır. İkili gruplar için Mann-Whitney U, ikiden fazla gruplar içinse Krusskal-Wallis testi uygulanmıştır. Kruskal-Wallis Testi sonucunda gruplar arasında anlamlı görülmesi durumunda farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için, ikili karşılaştırmalar uygulanmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı p< 0.05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonucunda; hastaların fiziki yeterlilikleri daha az önemsedikleri, güveni daha çok önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, ölçeğin alt boyutlarında, algı ve beklentiler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research is a descriptive research. The research was carried out in a public education and research hospital in Istanbul. Purpose of the research; to investigate the perceptions and expectations of the patients receiving healthcare services for the service they receive and to present them to researchers, decision makers and managers working on the subject. In the research, ServQual scale was used to measure service quality. The scale in question was applied to 225 patients selected randomly, who were hospitalized in the relevant hospital. The data obtained were analyzed with SPSS 17.0 program on computer. Frequency analysis was applied for the findings related to the demographic information of the patients forming the sample. The analysis showed that the scale data were not normally distributed (p <0.05), so nonparametric tests were applied. Mann-Whitney U test was used for two groups and Krusskal-Wallis test was used for more than two groups. In the event that the Kruskal-Wallis Test is found significant among the groups, binary comparisons have been applied to determine which groups the difference is between. Whether there is a significant difference between the variables was tested at α = 0.05 level. As a result of the research; It was concluded that patients care less about their physical competences and more about trust. However, a statistically significant difference was found in the sub-dimensions of the scale between perception and expectations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHizmeten_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectSağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectServQualen_US
dc.subjectServiceen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectHealth Servicesen_US
dc.subjectServQualen_US
dc.titleKamuya ait bir hastanede hizmet kalitesinin SERVQUAL yöntemi ile ölçülmesine yönelik bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeMeasuring the service quality with SERVQUAL method in a public hospitalen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorPerente, İrfan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess