Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKabataş, Aykut
dc.date.accessioned2022-01-28T13:25:20Z
dc.date.available2022-01-28T13:25:20Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3337
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ KUTALMIŞ EMRE CEYLAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administration Dizin:Araştırma-geliştirme = Research-development ; Araştırma-geliştirme harcamaları = Research-development expenditures ; Ekonomik kriz = Economic crisis ; Firmalar = Firms ; Kriz = Crisis ; Marka iletişimi = Brand comminication ; Müşteri ilişkileri yönetimi = Customer relationships management ; Pazarlama = Marketing ; Performans = Performance ; Şirketten şirkete = Business-to-businessen_US
dc.description.abstractKriz dönemlerinde firmaların pazarlama performansları ciddi şekilde etkilenmektedir. Bu nedenle bazı firmalar, kriz dönemlerinin yarattığı sorunları ortadan kaldırmak için pazarlama faaliyetlerinin azaltmasının ya da kesilmesinin faydası olmadığını vurgulayan pek çok araştırmaya rağmen kriz döneminin geçmesini bekleyip pazarlama yatırımlarını ve faaliyetlerini keserken diğer firmalar ise aktif bir şekilde pazarlama yatırımlarına devam etmektedirler. Bu araştırmada temelde kriz dönemlerinde B2B pazarlarda faaliyet gösteren firmaların pazarlama algı ve eğilimleri değerlendirilmektedir. Ayrıca kriz dönemlerinde durup beklemek yerine yatırımlarına ve pazarlama faaliyetlerine devam eden firmaların müşteri ilişkilerinde dijitalleşme, marka iletişimde şeffaflık ve araştırma geliştirme faaliyetlerinin bu dönem içinde pazarlama performansına etkisi ölçmeye ve değerlendirmeye odaklanmıştır. Türkiye' de B2B pazarlama yapan firmalarda çalışan üst düzey yöneticilerden ve pazarlama personelinden toplanan 101 adet anket ile pazarlama performansı değerlendirilmesi yapılmıştır. Değerlendirme sonucunda müşteri ilişkileri yönetiminde dijitalleşmenin ve kriz dönemlerinde pazarlama faaliyetlerine devam etmenin pazarlama performansına etkisi olduğu görülmektedir. Buna karşın AR-GE yatırımlarının ve marka iletişimde şeffaflığın pazarlama performansı ile olumlu bir ilişkilisi olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractDuring the crisis, the marketing performances of the companies are seriously affected. For this reason, some firms expect that the crisis period will pass and cut their marketing investments and activities, while other companies actively continue their marketing investments, despite many studies emphasizing that it is not beneficial to reduce or cut marketing activities to eliminate the problems caused by crisis periods. This research basically evaluates the marketing perceptions and trends of firms operating in b2b markets during times of crisis. In addition, it focused on measuring and evaluating the effects of digitalization in customer relations management, transparency in brand communication, and research and development activities on marketing performance of companies that continue their investments and marketing activities instead of stopping and waiting in times of crisis. Marketing performance evaluation was made as a result of regression analysis with 101 questionnaires collected from senior managers and marketing employees working in b2b marketing companies in the Turkey. As a result of the evaluation, it is seen that digitalization in customer relations management and continuing marketing activities in crisis periods have a positive effect on marketing performance. However, it has been determined that transparency in brand communication and R&D investments are not related to marketing performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKrizen_US
dc.subjectB2B pazarlamaen_US
dc.subjectMarka İletişimien_US
dc.subjectAR-GE yatırımıen_US
dc.subjectMüşteri İlişkileri Yönetimien_US
dc.subjectCrisisen_US
dc.subjectB2B Marketingen_US
dc.subjectBrand Communicationen_US
dc.subjectR&D Investmenten_US
dc.subjectCustomer Relationship Managementen_US
dc.titleB2B firmaların kriz dönemlerinde marka iletişimi, Ar-Ge ve müşteri ilişkileri yönetimi yatırımlarının pazarlama performansına etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of B2B firms' investments of brand communication, R&D and customer relationship management on the marketing performance in the crisis perioden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKabataş, Aykut


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess