Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Zekeriya
dc.date.accessioned2022-01-25T09:15:09Z
dc.date.available2022-01-25T09:15:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3267
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. ORHAN İŞCAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administration Dizin:Katılım bankacılığı = Participation bankingen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, katılım şubelerindeki bireysel banka müşterilerinin kişilik özellikleri, kredi kartına yönelik tutumları, kredi kartı tercihlerini etkileyen faktörler ve aylık kredi kartı kullanım sıklıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla, Ankara ilindeki katılım banka şubelerinde araştırma kapsamında gerekli çalışmalar yapılmıştır. Ayrıca araştırmanın amacına uygun olarak 2020 yılındaki birinci ve ikinci dönemde ilk altı ayda kredi kartı kullanan bireysel banka müşterileri ile anket çalışması yapılmış ve kredi kartı kullanan bireysel banka müşterilerinin verdikleri cevaplar doğrultusunda değerlendirme yapılmıştır. Bankacılık sektörü müşterilerinin kredi kartı tutumları ve tercihlerini etkileyen faktörler arasında önemli bir yere sahip olan "kişilik özellikleri", bu çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Özellikle rekabetin yoğun olduğu bir dönemde banka müşterilerinin günümüzdeki tercihlerinde doğru tespitler yapabilmesine yol göstermesi açısından, yapılan çalışma önemlidir. Bu çalışma, korelasyonel araştırma modeli niteliğini taşımaktadır. Korelasyonel araştırma yöntemi, değişkenler arasındaki ilişkilerin ortaya çıkması ayrıca çıkan sonuçların da doğru tahmin edilmesinde oldukça önem teşkil etmektedir. Değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve ilişkinin etki düzeylerini ortaya çıkarmak için değişkenler arasındaki ilişkiye ait yapısal eşitlik modellerinin doğrulanıp doğrulanmadığı araştırılmıştır. Kurulan yapısal eşitlik modelleri doğrulanmadan önce modellerde kullanılan ölçeklerin ölçme modellerinin doğrulandığı görülmektedir. Kurulan yapısal eşitlik modellerinin de doğrulandığı görülmektedir. Müşterilerin kişilik özelliklerinin kredi kartı tercihini etkileyen faktörler aracı değişken olarak kullanıldığında aylık kredi kartı kullanım sıklıkları üzerinde yüksek düzeyde negatif yönde bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müşterilerin kişilik özellikleri, kredi kartı tutumları aracı değişken olarak kullanıldığında aylık kredi kartı kullanım sıklıkları üzerinde yüksek düzeyde negatif yönde bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müşterilerin cinsiyeti, medeni durumu, ödeme aracı olarak öncelikleri, yaş, eğitim düzeyi, meslek, aylık hane geliri, kredi kartı ile yapılan aylık harcama miktarları, kredi kartı sayısı, haftalık kredi kartı kullanım sıklık algısı ve günlük kredi kartı kullanım sıklık algısı değişkenlerine göre kullanılan ölçeklerden elde edilen puanlar arasında anlamlı farklılıkların olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, personality, attitudes towards credit card, factors effecting the preference of credit card and the relationship with montly useage credit card frequency of the individual customers of the participation banks in branches were examined. For this purpose, necessary studies were done in the participation bank branhes in Ankara. Also, accordance to aim of the study a questionnaire study was made with the individual customers of the participation banks using credit cards in the first six months of the first and second periods of 2020 and evaluations were done according to their answers. The personality characteristics, which have an important place on the credit card attitudes and preferences of the customers in the banking sector, were evaluated within the scope of this study. Especially in a period where competition is intense this study is important for showing a direction to the banks to make correct determinations in their customers preferences. The study, on the other hand, is a correlational research model. The correlational research method, the emergence of relationships between variables, is also very important in accurately predicting their results. To determine the relationship between variables and to reveal their effect levels, it was investigated whether the structural equation models for the relationship between variables are verified or not. It is seen that the measurement models of the scales used in the models were verified before the established structural equation models were verified. It is seen that the established structural equation models are also confirmed. When the factors affecting the credit card preferences of the customers are used as the variant, it is concluded that there is a high level of negative effect on the frequency of monthly credit card usage. When the personal characteristics of customers, credit card attitudes tool are used as the variant, it is concluded that they have a high level of negative impact on their monthly credit card usage frequency. It was concluded that there were significant differences between the scores obtained from the scales according to variants of customers' gender, marital status, priorities as a means of payment, age, education level, profession, monthly household income, monthly credit card spending amount, number of credit cards, weekly credit card usage frequency perception and daily credit card usage frequency perception.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKişilik özelliğien_US
dc.subjectKredi kartı tercihien_US
dc.subjectKredi kartı kullanım sıklığıen_US
dc.subjectPersonality traiten_US
dc.subjectCredit card preferenceen_US
dc.subjectFrequency of credit card usageen_US
dc.titleBireysel banka müşterilerinin kişilik özellikleri, kredi kartına yönelik tutumları, kredi kartı tercihini etkileyen faktörler ve aylık kredi kartı kullanım sıklıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Ankara ilindeki katılım banka şubelerine yönelik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationships between personality characteristics of individual bank customers, attitudes towards credit card, factors affecting credit card preference and frequency of monthly credit card use: A study on Islamic bank branches in Ankaraen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess