Vestibüler rehabilitasyonda sanal gerçeklik teknolojisi
Abstract
Denge, vücudun ağırlık merkezini destek tabanı üzerinde tutma yeteneğidir. Dengenin sürdürülmesi, santral
sinir sisteminin vestibüler, görsel ve proprioseptif sistemlerden gelen duyusal girdiyi koordine ettiği ve
bütünleştirdiği karmaşık bir etkileşim ile sağlanır. Bu sistemlerden herhangi biri hasar gördüğünde veya
yetersiz kaldığında, bireylerin denge işlevleri belirgin şekilde etkilenir ve baş dönmesine neden olur.
Vestibüler bozuklukların tedavisinin temel dayanağı olan vestibüler rehabilitasyon, baş dönmesi, yaşam
kalitesinin ve denge kontrolünün iyileşmesine olanak tanır. Vestibüler rehabilitasyon için sanal gerçeklik
teknolojisinin kullanılması, daha gerçekçi ve sürükleyici bir ortamın simüle edilmesini sağlar. Bu sayede
bireyin ilgisini daha fazla çekerek rehabilitasyona uyumunu artırır. Geleneksel vestibüler rehabilitasyon
seanslarının uzun süreli ve maliyetinin yüksek olması, seans sırasında hasta kooperasyonu gerektirmesi gibi
dezavantajlarından dolayı başarısızlıkla sonuçlanabilir. Sanal gerçeklik temelli vestibüler rehabilitasyon,
geleneksel vestibüler rehabilitasyonun yerini alabilir veya katkıda bulunabilir. Balance is the body's ability to keep its center of gravity on the base of support. Maintaining balance is
achieved through a complex interaction in which the central nervous system coordinates and integrates
sensory input from the vestibular, visual and proprioceptive systems. When any of these systems is damaged
or insufficient, the balance functions of individuals are significantly affected, causing dizziness. Vestibular
rehabilitation, which is the mainstay of the treatment of vestibular disorders, allows to improve dizziness,
quality of life and balance control. The use of virtual reality technology for vestibular rehabilitation allows
simulating a more realistic and immersive environment. In this way, it attracts more attention of the
individual and increases his/her adaptation to rehabilitation. Traditional vestibular rehabilitation sessions
may fail due to their disadvantages such as being long and costly and requiring patient cooperation during
the session. Virtual reality-based vestibular rehabilitation can replace or add to traditional vestibular
rehabilitation.
Collections
The following license files are associated with this item: