Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyta, Aliye
dc.date.accessioned2021-12-21T13:36:39Z
dc.date.available2021-12-21T13:36:39Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3161
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. RASİM KALE Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı Konu:Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu tezin amacı prepubertal öncesinde olan 7-10 yaş aralığı çocukların okul dışı etkinlik olarak katıldıkları fiziksel aktivitelerin fiziksel ve performans parametrelerine etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Örnekleme grubu tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilmiş 25’i erkek, 25’i kız öğrenci olmak üzere toplamda 50 öğrenci oluşturmaktadır. Seçilen bu öğrencilerin 13’ü erkek ve 12’si kız olmak üzere toplamda 25’i okul dışı sportif etkinliğe katılan grup ve 12’si erkek ve 13’ü kız olmak üzere toplamda 25’i ise okul dışı herhangi bir sportif faaliyete katılmayan gruptan oluşmaktadır. Araştırma okul dışı sportif etkinliğe katılan ve katılmayan, kız ve erkek çocukların fiziksel uygunluklarını karşılaştırılması için Eurofit test bataryasında bulunan filamingo denge testi, 30 saniye mekik testi, 20 metre sürat testi, dikey sıçrama testi, durarak uzun atlama testi, sağlık topu fırlatma testi ve esneklik testi kullanıldı. Bu araştırmada istatistiksel analiz için SPSS 24,0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada yer alan bütün deneklere yapılan ölçümlerin ortalaması ve standart sapması hesaplanmıştır. Okul dışı sportif etkinliğe katılan ve katılmayan grup arasında normallik testi yapılmış ve grupların normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Gruplar arası farklılığın tespit edilmesinde, ilişkisiz örneklem t testi (Independent Samples T Test) kullanılmıştır. İstatistiki açıdan p<0,01 ve p<0,05 anlamlılık seviyesi olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, okul dışı sportif etkinliğe katılan erkek ve kız çocukların denge, sağlık topu fırlatma, mekik, dikey sıçrama, durarak uzun atlama ve 20 m sürat performansları istatiksel olarak p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Sonuç olarak, okul dışı sportif etkinliğe katılan kız ve erkek çocuklarda kuvvet, dayanıklılık ve sürat gibi temel motor yetilerine ek olarak denge performans gelişimine de destek olmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to examine whether the physical activities of prepubertal children between 7-10 years of age have an effect on physical and performance parameters. The sampling group consists of 50 students, 25 of whom are male and 25 of which are female, selected by random sampling method. These selected students consist of 13 boys and 12 girls, 25 of them participating in out-of-school sports activities and 25 of them, 12 boys and 13 girls, who do not participate in any out-ofschool sports activities . The tests found in the Eurofit test battery were used to compare the physical fitness of boys and girls, who participated in out-of-school sports activities and those who did not. These tests; Flamingo balance test, 30 second shuttle test, 20 meter speed test, vertical jump test, stand long jump test, medicine ball throwing test and flexibility test. SPSS 24.0 package program was used for statistical analysis in this study. The average and standard deviation of the measurements made on all subjects in the study were calculated. The normality test was performed between the groups participating and not participating in out-of-school sports activities and it was determined that the groups showed normal distribution. Independent Samples T Test was used to determine the difference between groups. Statistically, p <0.01 and p <0.05 were accepted as significance levels. When the findings of the study were examined, a statistically significant difference was found at the level of p< 0,05 in the balance, medicine ball throwing, sit-up, vertical jump, standing long jump and 20 m speed performances of boys and girls participating in an out-of-school sports activity. As a result, it supports the development of balance performance in addition to basic motor abilities such as strength, endurance and speed in boys and girls participating in out-of-school sports activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPrepubertalen_US
dc.subjectEurofit testen_US
dc.subjectFiziksel uygunluken_US
dc.subjectPrepubertalen_US
dc.subjectEurofit testen_US
dc.subjectPhysical fitnessen_US
dc.title7-10 yaş aralığında öğrenim gören ve okul dışı sportif faaliyetlere katılan öğrencilerin eurofit test bataryası ile fiziksel özellikleri ve performans parametrelerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the physical properties and performance parameters with eurofit test battery of the students who are between 7-10 years of age and participating in sports activities out of schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess