Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBeşparmak, Yunus Ömer
dc.date.accessioned2021-12-21T13:07:56Z
dc.date.available2021-12-21T13:07:56Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3158
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ARZU SOMAY Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractMeslek seçimi, insan yaşamını en çok süren ve kişinin tüm hayatını derinden etkileyen aşamalardan biridir. Toplumsal yaşamdaki farklılığın ve ayrımının öncelikli nedeni olan cinsiyet, toplumun beklentilerini, fiziksel özellikleri, kişisel algıyı ve mesleğe yönelik yönelimini etkileyen ana etkendir.Bu tez çalışmasının amacı, İstanbul Gelişim Üniversitesinde okuyan 18-26 yaş arasında üniversite öğrencilerinin meslek seçimlerine yönelik tutumlarında öne çıkan toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını belirlemek ve yaşam becerileri ile olan ilişkisini araştırmaktır. Araştırma, betimsel yönteme uygun olarak hazırlanmıştır. Üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri (empati kurma ve öz farkındalık becerileri, karar verme ve problem çözme becerileri, yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünce becerileri ve iletişim kişilerarası ilişki becerileri) ve meslek seçiminde cinsiyet rolü arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Kadın üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri (empati kurma ve öz farkındalık becerileri, karar verme ve problem çözme becerileri, yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünce becerileri ve iletişim kişilerarası ilişki becerileri) erkek katılımcılardan daha yüksek olduğu bulunmuştur. Eşitlikçi rolün artması toplum için olumlu sonuçlar doğururken geleneksel rollerin kadın katılımcılar düşünüldüğünde negatif sonuçlar doğurabileceği düşünülmektedir. Buna önlem olarak toplumun eğitici seminerler ve cinsiyet rolü gözetmeksizin her iş alanına teşvik programları yürütülebilir. Bu çalışmalar yalnızca üniversite dedğil her eğitim alanında yürütülüp daha geniş toplumlara ulaşmasını sağlamak için de devlet tarafından desteklenirse daha büyük yararlar sağlanacağı düşünülebilir.en_US
dc.description.abstractThe choice of profession is one of the most lasting stages in human life and deeply affecting one's whole life. Gender, which is the primary reason for the difference and discrimination in social life, is the main factor affecting society's expectations, physical characteristics, personal perception and orientation towards the profession. The aim of this study is to determine the gender stereotypes that stand out in the attitudes of university students between the ages of 18-26 studying at Istanbul Gelişim University and to investigate their relationship with life skills. The research has been prepared in accordance with the descriptive method. It was found that there is a relationship between university students' life skills (empathy and self-awareness skills, decision-making and problem-solving skills, creative thinking and critical thinking skills, and communication skills of interpersonal relationship) and gender role in career choice. Female university students' life skills (empathy and selfawareness skills, decision-making and problem-solving skills, creative thinking and critical thinking skills, and communication skills of interpersonal relationship) were found to be higher than male participants. While the increase in the egalitarian role has positive consequences for the society, it is thought that traditional roles may have negative consequences when female participants are considered. As a precaution, educational seminars of the society and incentive programs can be carried out in every business field regardless of gender role. If these studies are carried out not only in universities, but in every field of education and are supported by the state to ensure that they reach wider societies, it can be thought that greater benefits will be achieved.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMeslek seçimien_US
dc.subjectCinsiyet rolüen_US
dc.subjectYaşam becerilerien_US
dc.subjectProfession choiceen_US
dc.subjectGender roleen_US
dc.subjectLife skillsen_US
dc.titleKadınlarda meslek seçiminde toplumsal cinsiyet rolü ve yaşam becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between gender role and life skills in female profession choosingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess