Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞarkbay, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2021-12-20T15:08:13Z
dc.date.available2021-12-20T15:08:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3154
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDÜLNAİM TEMUR Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; yalın yönetim anlayışının, işletmelerin hizmet kalitesine ve hizmeti alan taraflara etkilerinin analiz edilmesidir. Yalın yönetim, süreçleri iyileştiren veya maliyetleri düşüren bir araçlar ve teknikler takımı olarak tanımlanmaktadır. Sıfır hata veya sıfır israfın hedeflendiği yönetim şekli, yalın yönetimin en önemli amaçlarından birisidir. Yalın yönetim uygulamaları sağlık hizmetleri açısından bireylerin eşit düzeyde, güvenli, uygun yollardan ve hızlı bir şekilde hizmet alabilmelerini amaçlamaktadır. İşletmelerin, işleyen sistemlerde meydana gelen sorunların ve hataların en kısa zamanda çözmesi ve israftan kaçınması için önlemler almayı da amaçlamaktadır. Sözü edilen amaçları benimsemiş olan sağlık kurumları, yalın yönetim uygulamalarından yararlanarak her kademede bu teknikleri uygulamaları ile misyonlarını gerçekleştirmektedirler. Sağlık kuruluşlarının; yaşam kalitesinin artırılmasında, sağlıklı yaşam ve hastalık halinde sağlık hizmeti sunumu, insan yaşamında özel bir öneme sahiptir. Diğer taraftan, sağlık hizmetlerinin kalitesi, hastalığı kısa sürede teşhis ve erken tedavi; ülkelerin sosyo-ekonomik açıdan gelişmişlik düzeyinin de bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Bu bakımdan, sağlık kurumlarının verdikleri hizmetlerin kalitesinin ölçülebilmesi, bu süreçlerin bütünsel bir yaklaşımla ele alınmasını gerektirmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is; It is the analysis of the effects of the lean management approach on the service quality of the enterprises and the service receiving parties. Lean management is defined as a set of tools and techniques that improve processes or reduce costs. The management style in which zero error or zero waste is targeted is one of the most important goals of lean management. Lean management practices aim to enable individuals to receive services at an equal level, safe, appropriate ways and quickly in terms of healthcare services. It also aims to take measures for businesses to solve the problems and errors that occur in the operating systems as soon as possible and to avoid waste. Healthcare institutions that have adopted the aforementioned objectives, make use of lean management practices and realize their missions by applying these techniques at all levels. Health institutions; In improving the quality of life, healthy life and health service provision in case of illness have a special importance in human life. On the other hand, the quality of health services, diagnosis and early treatment of the disease; It is also accepted as an indicator of the socio-economic development level of the countries. In this respect, measuring the quality of the services provided by health institutions requires handling these processes with a holistic approach.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYalın yönetimen_US
dc.subjectYalın düşünceen_US
dc.subjectHizmeten_US
dc.subjectKaliteen_US
dc.subjectLean managementen_US
dc.subjectLean thoughten_US
dc.subjectServiceen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.titleYalın yönetim anlayışının, işletmelerin hizmet kalitesi ve hizmeti alan taraflara etkileri: Sağlık sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe impact of the lean management approach and their services to the quality of service and the provisions of the service: An application in the health sectoren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess