Covid-19 salgını sürecinde pilates işletmelerinin organizasyon yapısı ve müşterilerinin algılanan hizmet kalitesinin belirlenmiş değişkenlere göre incelenmesi
Abstract
Covid-19 salgını sürecinde pilates işletmelerinde algılanan hizmet kalitesinin
belirlenmiş değişkenlere göre incelenmesi ve işletmelerin salgın öncesi ve sırasında
alınan tedbirler, ekonomik etkiler, müşterilerin beklenti düzeyleri açısından
incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesinde hizmet veren 20
pilates işletmesi oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu işletmelerden hizmet alan 212
müşteri oluşturmaktadır. Görüşme formu için bu 20 işletmenin yöneticileri örneklem
grubuna dâhil edilmiştir. Bu örnekleme yöntemi kolayda örnekleme yöntemi
belirlenerek yapılmıştır. Çalışmadaki katılımcılar, gönüllülük esasına dayalı olarak
belirlenmiştir.
Çalışmamızda Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca
pilates işletmecileriyle organizasyon yapısı ile ilgili yarı yapılandırılmış görüşme
yöntemiyle soru-cevap şeklinde yapılan görüşmelerde pandemi sürecinin pilates
işletmeleri üzerine olan etkileri incelenmiştir. İşletmelere ekonomik durumları,
personel seçim kriterleri, alet ve ekipman yeterliliği, program güncelliği ve alınan
tedbir uygulamaları ile ilgili organizasyon yapıları hakkında sorular yöneltilmiş olup
bu sorular üç uzmanın görüşü alınarak oluşturulmuştur.
Verilerin analizinde; pilates işletmeleri müşterilerinin demografik özellikleri
bakımından hizmet kalitesi düzeylerinin farkını belirtmek amacıyla tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) ve t-test testleri uygulanmış olmaktadır. Çalışma sonucunda pilates
işletmelerinde üyelerin yaş, cinsiyet, eğitim düzeyleri, gelir düzeyi, tesis kullanım
süresi durumlarının algılanan hizmet kalitelerine yönelik istatistiksel açıdan anlamlı
bir etkinin var olduğu belirlenmiştir. It was aimed to examine the service quality perceived in pilates enterprises
during the Covid-19 outbreak according to determined variables and to examine the
enterprises in terms of the measures taken before and during the epidemic, economic
impacts, and customer expectation levels.
The universe of the research consists of 20 pilates enterprises serving in
Gaziosmanpaşa district of Istanbul province. The sample is 212 customers who receive
service from these businesses. The managers of these 20 enterprises were included in
the sample group for the interview form. This sampling method was made by
determining the convenience sampling method. Participants in the study were
determined on a voluntary basis.
Service Quality Assessment Scale was used in our study. In addition, the effects
of the pandemic process on the pilates businesses were examined in the semistructured interview method with question and answer interviews with pilates
operators about the organizational structure. The enterprises were asked questions
about their economic status, personnel selection criteria, tool and equipment adequacy,
program timeliness and organizational structures related to the measures taken, and
these questions were formed by taking the opinions of three experts.
In the analysis of the data; One-way analysis of variance (ANOVA) and t-Test
tests were applied to determine the difference in service quality perception levels
according to the demographic characteristics of the participants using the pilates
studios. As a result of the research, it was determined that the participants' age, gender,
education level, income level, facility usage time have a statistically significant effect
on the perceived service quality.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: