Geleneksel finanstan davranışsal finansa: İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi öğretim üyelerine yönelik bir çalışma
Abstract
Araştırmada akademisyenlerde finansal yatırım kararına yönlendiren ve
kararlarını şekillendiren eğilimlerinin yatırım takibi ve risk alma eğilimi üzerindeki
etkisi incelenmiştir. Veriler Finansal Yatırım Kararına Yönlendiren Eğilimler Ölçeği
ve Yatırım İlgisi ve Risk Alabilme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin
analizinde Bağımsız Örneklem t Testi, ANOVA, Pearson Korelasyon Analizi ve
Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda akademisyenlerin davranışsal eğilimler, bilgi ve iletişim
kaynaklı eğilimler ve sosyal ve duygusal eğilimlere; davranışsal eğilimlere; bilişsel
ve iletişim kaynaklı eğilimlere yönelik puanlarının yatırım ilgisi düzeyleri üzerinde
istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Bulgulara göre
akademisyenlerin sosyal eğilimlere yönelik alt boyutlardan rasyonel sürü davranışı
eğilimlerinin yatırım ilgisi düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin
olduğu belirlenmiştir.
Araştırma sonucunda akademisyenlerin bilişsel ve iletişim kaynaklı eğilimlere;
sosyal ve duygusal eğilimlere yönelik puanlarının risk alabilme düzeyleri üzerinde
istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Bulgulara göre
akademisyenlerin davranışsal eğilimlerinin risk alabilme eğilimi düzeyleri üzerinde
istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak
akademisyenlerin davranışsal eğilimlere yönelik alt boyutlardan aşina olanı tercih
etme eğilimlerinin risk alabilme eğilimi düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı
bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. In the study, the effect of the tendencies that guide and shape the financial
investment decision of the academics on investment tracking and risk taking tendency
was examined. The data were collected using the Trends Directing the Financial
Investment Decision Scale and the Investment Interest and Risk Taking Scale.
Independent Sample t Test, ANOVA, Pearson Correlation Analysis and Linear
Regression Analysis were used to analyze the data.
As a result of the research, academicians' behavioral tendencies, information and
communication-based tendencies and social and emotional tendencies; behavioral
tendencies; It was determined that the scores of cognitive and communication based
tendencies did not have a statistically significant effect on investment interest levels.
According to the findings, it was determined that the rational herd behavior tendencies
of the academicians, one of the sub-dimensions of social tendencies, had a statistically
significant effect on investment interest levels.
As a result of the research, the cognitive and communication based tendencies
of the academicians; It was determined that scores for social and emotional tendencies
did not have a statistically significant effect on risk taking levels. According to the
findings, it was determined that the behavioral tendencies of the academics had a
statistically significant effect on the risk taking tendency levels. In addition, it was
determined that the tendency of the academicians to prefer the familiar sub-dimensions
of behavioral tendencies had a statistically significant effect on the level of risk taking
tendency.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: