Okul öncesi dönemindeki 60-72 aylık çocukların okul olgunluğu ile fiziksel ve duygusal gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bu çalışmada okul öncesi dönemindeki 60-72 aylık çocukların okul olgunluğu ile fiziksel ve duygusal gelişimi arasındaki ilişkisi incelenmiştir. Araştırmaya Bursa İli Nilüfer ilçesinde bulundan Özel Bursa Balat İlkokulu ve Özel Bursa Best Anaokulunda öğrenim gören 103 öğrenci katılım sağlamıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler 60-72 ay aralığındadır. Katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla Sosyodemografik Bilgi Formu, okul olgunluklarını ölçmek amacıyla Metropolitan Okul Olgunluğu Ölçeği, Duygusal Gelişimi ölçmek için Sullivan Çocuklar İçin Duygusal Zekâ Ölçeği, fiziksel gelişimlerini incelemek için Antropometrik Ölçüm kullanılmıştır. Araştırma hipotezleri Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paket Programı (SPSS) kullanılarak test edilmiştir. Cinsiyete göre okul olgunluğu ve duygusal gelişim arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Çalışmanın sonucu olarak; 60-72 aylık çocukların toplam okul olgunlukları ile fiziksel gelişimleri arasında düşük düzeyde pozitif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Katılımcıların fiziksel özellikleri geliştikçe toplam okul olgunlukları da artmaktadır. Okul olgunluğu ile duygusal gelişim arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Katılımcıların duygusal zekâları arttıkça okul olgunlukları da artmaktadır. Erken çocukluk dönemindeki katılımcıların duygu gelişimi ile fiziksel özelliklerinden boy ve kilo alt boyutlarında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilip, sıçrama, esneklik ve kulaç uzunluğu alt boyutlarında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. In this study, the relationship between school maturity with physical and emotional development in 60-72 months children at preschool period was examined. 103 students from the Private Bursa Balat Primary School University and Private Bursa Best Preschool in the Nilüfer district of Bursa participated in this study. The individuals participating in the study are between the months of 60-72. The Sociodemographic Information Form was used to determine the demographic characteristics of participants, the Metropolitan School Maturity Scale to measure school maturity levels, Sullivan Emotional Intelligence Scale for children to determine emotional development levels and the Anthropometry Scale to measure physical levels. Research hypotheses were tested using the Statistical Package Program for Social Sciences (SPSS). There was no significant difference between school maturity and emotional development according to gender. As a result of the study; A low level positive relationship was found between the school maturity and physical development of 60-72 month-old children. As the school maturity of the participants increases, their physical development characteristics also increase. A positive and statistically significant relationship was found between school readiness and emotional development. As the school maturity of the participants increases, their emotional development characteristics also increase. A low level of significant relationship was found between emotional development and physical characteristics of the early childhood participants in the height and weight sub-dimensions and no significant relationship was found in the sub-dimensions of jump, flexibility and stroke length.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3096Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: