Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Özge
dc.date.accessioned2021-12-07T13:09:06Z
dc.date.available2021-12-07T13:09:06Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3077
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ FİLİZ ŞÜKRÜ GÜRBÜZ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerin çocukluk çağı travmaları, psikolojik dayanıklılık ve stresle başa çıkma biçimleri arasındaki ilişki incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı da öğrencilerin çocukluk çağı travmaları, psikolojik dayanıklılık ve stresle başa çıkma biçimleri ile sosyodemografik özellikler arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi 18-30 yaş arası lisans öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama türünde bir araştırmadır. Bu araştırmanın verileri çalışmaya katılan öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu', 'Çocukluk Çağı Travmaları Ölçeği', 'Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği' ve 'Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği' uygulanarak toplanmıştır. Araştırmadan elde verilerin SPSS programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler iki grup ortalamalarının birbirinden farklı olup olmadığını test etmek amacıyla t-Testi kullanılmıştır. Araştırmada değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu analizi ile incelenmiştir. Araştırıma sonucunda üniveriste öğrencilerinin üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travmaları ve alt boyutları, psikolojik dayanıklılık ve stresle başa çıkma biçimleri arasındaki ilişki bulunmuştur. Ayrıca çocukluk çağı travmaları ve alt boyutları, psikolojik dayanıklılık ve stresle başa çıkma biçimleri ile katılımcıların sosyodemografik özellikler arasında anlamlı fark bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between university students' childhood traumas, psychological resilience and coping styles. Another aim of the study is to examine whether there is a significant difference between the sociodemographic characteristics of the students with their childhood traumas, psychological resilience and coping styles. The sample of the study consists of undergraduate students aged 18-30. This research is a relational survey, one of the general survey models. The data of this research were collected by applying the Personal Information Form 'prepared by the researcher', 'Childhood Trauma Scale', 'Psychological Resilience Scale for Adults' and 'Coping with Stress Scale' in order to determine the demographic characteristics of the students participating in the study. The data obtained from the research were analyzed with the SPSS program. One-Way t-Test was used to test whether the averages of two independent groups were different from each other. In the study, the relationships between variables were examined using Pearson Product Moment Correlation analysis. As a result of the study, the relationship between childhood trauma and its sub-dimensions, psychological resilience and coping styles in university students was found. In addition, a significant difference was found between the sociodemographic characteristics of the participants with childhood traumas and their sub-dimensions, psychological resilience and coping styles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇocukluk çağı travmalarıen_US
dc.subjectPsikolojik dayanıklılıken_US
dc.subjectChildhood traumasen_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travmaları, psikolojik dayanıklılık ve stresle başa çıkma biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between childhood trauma, psychological endurance and stress coping modes in university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess