Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalbaba, Burcu
dc.date.accessioned2021-12-07T13:03:38Z
dc.date.available2021-12-07T13:03:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3075
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ARZU SOMAY Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin çocukluk çağı travmaları ile erken dönem uyumsuz şemaları ve sosyodemografik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç çerçevesinde üniversite öğrencilerinden ölçek seti aracılığıyla toplanan veriler analiz edilmiş ve çalışma bulguları saptanmıştır. Çalışmaya araştırma grubu olarak 2020 yılında İstanbul ilinde yaşamını sürdüren 62 erkek ve 198 kadın olmak üzere toplamda 260 üniversite öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak demografik özellikleri belirlemek amacıyla çalışmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Young Şema Ölçeği ve Çocukluk Çağı Travma Ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama araçları online olarak katılımcılara sunulmuş ve katılımcıların doldurup tekrar çalışmacıya göndermeleri yoluyla veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve çalışma sonuçları edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda şu sonuçlar elde edilmiştir: Çocukluk çağı travmalarından duygusal istismar ile duygusal yoksunluk, terk edilme, sosyal izolasyon, kusurluluk, bağımlılık, dayanıksızlık, başarısızlık, yetersiz özdenetim, onay arayıcılık, karamsarlık, duyguları bastırma, yüksek standartlar ve cezalandırıcılık şemaları arasında orta seviyede pozitif ilişki vardır. Fiziksel istismar ile duygusal yoksunluk, terk edilme, sosyal izolasyon ve başarısızlık arasında orta seviye pozitif ilişki bulunmaktadır. Cinsel istismar ile duygusal yoksunluk, terk edilme, sosyal izolasyon, kusurluluk, bağımlılık, dayanıksızlık, başarısızlık ve cezalandırıcılık arasında orta düzeyde pozitifi ilişki olduğu saptanmıştır. Fiziksel ihmal ve duygusal yoksunluk, terk edilme, sosyal izolasyon, kusurluluk, arasında orta seviye pozitif ilişki vardır. Duygusal ihmal ve duygusal yoksunluk, sosyal izolasyon, arasında orta seviye pozitif ilişki vardır. Elde edilen diğer tüm sonuçlar çalışmanın bulgular bölümünde sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between childhood traumas of university students and early maladaptive schemas. In addition, it was aimed to examine the relationship between the personal characteristics of the participants and study variables, childhood traumas and early maladaptive schemas. For this purpose, the data collected from university students through the scale set were analyzed and the study findings were determined. Within the scope of this purpose, a total of 260 university students, 62 male and 198 female, living in Istanbul in 2020, were included in the study as a research sample. Personal Information Form, Young Schema Scale and Childhood Trauma Scale prepared by the researcher were used as data collection tools in the study in order to determine demographic characteristics. Data collection tools were presented to the participants online, and the data were collected by the participants filling in and sending them back to the study. The obtained data were analyzed through the SPSS package program and the study results were obtained. As a result of the analysis, the following results were obtained: Among the childhood traumas, emotional abuse and emotional deprivation, abandonment, social isolation, imperfection, addiction, endurance, failure, inadequate self-control, seeking approval, pessimism, suppression of emotions, high standards and punishment schemes there is a positive relationship. There is a moderate positive relationship between physical abuse and emotional deprivation, abandonment, social isolation and failure. It was found that there is a moderate positive relationship between sexual abuse and emotional deprivation, abandonment, social isolation, imperfection, addiction, endurance, failure, and punishment. There is a moderate positive relationship between physical neglect and emotional deprivation, abandonment, social isolation, imperfection. There is a moderate positive relationship between emotional neglect and emotional deprivation, social isolation. All other results obtained are presented in the findings section of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇocukluk çağı travmalarıen_US
dc.subjectŞema alanlarıen_US
dc.subjectErken uyumsuz şemalaren_US
dc.subjectChildhood traumasen_US
dc.subjectSchema areasen_US
dc.subjectEarly incompatible schemasen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin çocukluk çağı travmaları ile erken dönem uyumsuz şemaları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between childhood traumas and early period disclaimed schemes in university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess