Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDelen, Elif
dc.date.accessioned2021-12-06T09:51:16Z
dc.date.available2021-12-06T09:51:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3057
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ HAKAN KARAŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinde algılanan ebeveyn tutumu ve sosyal anksiyete ile internet bağımlılığı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu İstanbul Gelişim Üniversitesi'nde lisans düzeyinde İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi'nde öğrenim gören 482 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, Anne-Baba Tutum Ölçeği, Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği ve Young İnternet Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 21.0 (Sosyal Bilimler için İstatistik Paket Programı) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, internet bağımlılığı ölçeği ile sosyal kaygı ve kaçınma ölçekleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sosyal anksiyetenin internet bağımlılığına etkisine bakıldığında ise sosyal kaygının internet bağımlılığına bir etkisinin olmadığı, kaçınmanın internet bağımlılığı düzeyini artırdığı saptanmıştır. Algılanan ebeveyn tutumu ölçeği alt boyutlarından demokratik ebeveyn tutumu ile internet bağımlılığı ölçeği arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmışken, otoriter ve koruyucu ebeveyn tutumu ile internet bağımlılığı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Algılanan ebeveyn tutumu ölçeği alt boyutlarının internet bağımlılığına etkisine bakıldığında ise demokratik ve otoriter ebeveyn tutumunun internet bağımlılığını etkilemediği, koruyucu ebeveyn tutumunun internet bağımlılığı düzeyini artırdığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between perceived parental attitude and social anxiety in university students and internet addiction was examined. The sample group of the study consists of 482 students studying at the Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Faculty of Engineering and Architecture, Faculty of Fine Arts at the undergraduate level at Istanbul Gelişim University. Demographic Information Form, Parent Attitude Scale, Liebowitz Social Anxiety Scale and Young Internet Addiction Scale-Short Form prepared by the researcher were used as data collection tools in the study. The data obtained as a result of the research were analyzed using SPSS 21.0 (Statistics Package Program for Social Sciences). According to the findings of the study, a positive significant relationship was found between the internet addiction scale and social anxiety and avoidance scales. Looking at the effect of social anxiety on internet addiction, it was found that social anxiety had no effect on internet addiction, and avoidance increased the level of internet addiction. While a significant negative correlation was found between democratic parental attitude and internet addiction scale, which is one of the sub-dimensions of the perceived parental attitude scale, a positive significant relationship was found between authoritarian and foster parent attitude and internet addiction. When the effect of the sub-dimensions of the perceived parental attitude scale on internet addiction was examined, it was found that the democratic and authoritarian parental attitude did not affect internet addiction, and the foster parent attitude increased the level of internet addiction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİnternet bağımlılığıen_US
dc.subjectSosyal anksiyeteen_US
dc.subjectEbeveyn tutumuen_US
dc.subjectInternet addictionen_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectParental attitudeen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde algılanan ebeveyn tutumu ve sosyal anksiyete ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between perceived parental attitude and social anxiety in university students and internet addictionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess