İstanbul'daki Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinden Bireysel ve Takım Sporları Yapanların Liderlik Özelliklerinin Değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı; İstanbul ili içerisindeki takım sporu ve bireysel spor yapan Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin bireysel ve takım sporları yapan katılımcıların sınıflandırmasını yapmak ve bu sınıflandırmalardaki öğrencilerin liderlik davranışlarını belirlemektir. Çalışmaya, İstanbul ili içerisindeki Marmara Spor Bilimleri Fakültesi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, Gedik Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Haliç Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu ve Esenyurt Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okullarında öğrenim gören 500 öğrenci gönüllü olarak katıldı. Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 21 for Windows paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, tanımlayıcı istatistik (sayı, yüzde, frekans, ortalama, standart sapma) ve eş örneklem t testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, takım sporları yapanlarla bireysel spor yapanların karizmatik ve dönüşümsel liderlik özellikleri, lisanslı olarak spor yapanlarla lisanssız spor yapanların karizmatik ve dönüşümsel liderlik özellikleri, aynı zamanda erkek öğrenciler ile bayan öğrencilerin karizmatik, dönüşümsel ve yönetimsel liderlik özellikleri açısından herhangi bir farklılık söz konusu değildir. The purpose of this study is; To classify the participation participants of individual and team sports of the students of the School of Physical Education and Sports which are engaged in team sports and individual sports in the province of Istanbul and to determine the leadership behaviors of the students in these classifications. Total 500 students from the School of Marmara Sports Sciences , Istanbul Gelisim University School of Physical Education and Sports, Gedik University Sports Science Faculty, Halic University School of Physical Education and Sports and Esenyurt University School of Physical Education and Sports in Istanbul province participated as volunteers. The survey method was used as the study tool. SPSS 21 was used from the package program for Windows. Descriptive statistics (number, percentage, frequency, mean, standard deviation) and co-sample t-tests were used in the statistical analysis of the obtained data. As a result, there are no differences in terms of charismatic and transformational leadership characteristics of those who do team sports and those who do individual sports, charismatic and transformational leadership characteristics of those who are licensed to sports and unlicensed sports, and charismatic, transformational and managerial leadership characteristics of male students and female students at the same time.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/269Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [164]