Türkiye'deki karate antrenörlerin problem çözme becerileri ve liderlik tarzlarının incelenmesi
Abstract
Günümüzde bireysel sporlar ile ilgilenen antrenörler hakkında araştırma yapılsa da, karate antrenörleri üzerinde yeterli araştırmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle karate antrenörlerini daha yakından tanımak amacıyla liderlik tarzları ve problem çözme becerileri bakımından aralarında her hangi bir uyum olup olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki karate antrenörleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem kısmını da gönüllü olarak katılan 122 karate antrenörü oluşturmaktadır. Katılımcılara demografik anket , Spor için Liderlik Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri içeren anketler uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, karate antrenörlerinin liderlik tarzları ile problem çözme berileri arasındaki ilişki incelendiğinde sayımlamalı olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Karate antrenörlerinin problem çözme becerilerine göre antrenörlük yapma yılına, Besyo'da öğrenim görmesine, annenin tutumuna, antrenörlük kademesi, faal olarak antrenörlük yapmasına, öğrenim durumuna ve cinsiyet göre anlamlı tek bir değişime rastlanmamıştır. Karate antrenörlerinin liderlik tarzları ile ilgili antrenörlük yapma yılına, öğrenim durumlarına, Besyo'da öğrenim görmesine ve yaşları arasında sayımlamalı olarak anlamlı bir fark bulunmazken, antrenörlerin cinsiyet, faal olarak antrenörlük yapmasına, antrenörlük kademesi ve annenin-babanın tutumu ile liderlik tarzları arasında sayımlamalı olacak şekilde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Although research is done about coaches interested in individual sports today, there has been not enough research on karate coaches. For this reason, it is aimed to get to know karate coaches more closely and to examine the relationship between problem solving skills and leadership styles. The universe of the research is connected to the Turkish Karate coaches, the research sample is of 122 karate coaches participating in the research in order to choose and in accordance with the method of volunteering. Participants were given a survey form with a demographic information form, Problem Solving Inventory and Leadership Scale for Sport. According to the results obtained from the study, karate coaches have been found to have a statistical difference between problem solving skills and leadership styles.Gender according to the problem solving skills of karate coaches, coaching level,coaching, learning status, active coaching, There was no significant difference in his education at the physical education school and the attitude of the mother.According to the problem solving skills of karate coaches, a significant difference was found according to age and father's attitude.Age related to the leadership styles of karate coaches, the year of coaching,While there is no statistically significant difference between studying at physical education school and learning status,between the gender of coaches, the active coaching, the coaching rank and the attitude of the parents and the leadership styles statistically significant difference has been detected.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: