Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile yeme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Lise son sınıf olan ve üniversiteye giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin genellikle sınav kaygısının yüksek olduğu görülmektedir. Yaşanan stresin duygusal yemeye sebep olabileceği bilinmektedir. Lise son sınıf öğrencilerinin yaşadığı sınav kaygısı bazı öğrencilerde yeme bozukluğunun ortaya çıkmasına neden olduğu gözlenmiştir. Amaç: Bu araştırmanın amacı, lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile algılanan yeme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmada, örneklem için lise son sınıf öğrencileri arasından 15 – 18 yaş aralığındaki rastgele 200 öğrenci (100 kız, 100 erkek) seçilmiştir. Verilerin elde edilmesinde Yeme Tutum Testi, Sınav Kaygı Envanteri ve araştırmacının hazırladığı Kişisel Bilgi Formu kullanılmaktadır. Öğrencilerin sosyodemografik özellikleri araştırmacının hazırladığı kişisel bilgi formu aracılığı ile belirlenmiştir. Yeme Tutumu Testi (YTT) ve Sınav Kaygı Ölçeği öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package For Social Sciences) 25.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmada elde dilen bulgulara göre; sınav kaygısı ile yeme tutumu arasında düşük düzeyde, negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (r; -154, n =200, p<005) Sonuç: Araştırmaya katılım sağlayan lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı puanı arttıkça yeme tutumu azalmaktadır. It is seen that the students who are the last year of high school and who are preparing for the university entrance exam generally have high anxiety. The Excessive stress may cause emotional eating. It was observed that exam anxiety experienced by high school senior students caused the appearance of eating disorder in some students. Purpose: The aim of this research is to examine the relationship between high school senior students' exam anxiety and perceived eating attitudes. Method: 200 students (100 girls, 100 boys) between 15 and 18 years old, of descriptive nature, were selected randomly. Eating Attitude Test, Exam Anxiety Inventory and Personal Information Form prepared by the researcher in obtaining the data. The sociodemographic characteristics of students to examine the personal information form prepared by the researcher. Eating Attitude Test (EAT) and Exam Anxiety Scale were applied to students. On the obtained side, SPSS (Statistics Package for Social Sciences) is analyzed within the 25.0 statistics program. Findings: According to the findings obtained in the research; There is a low and negative relationship between exam anxiety and eating attitude (r; -154, n = 200, p <005). Result: As the exam anxiety score of high school senior students participating in the research increases, their eating attitude decreases.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2642Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: