Ortaöğretimde Yönetime Katılma ve Çalışan Tutumlarının Değerlendirilmesi
Abstract
Bu çalışma, yönetime katılma ve çalışan tutumları arasındaki ilişkinin Türk eğitim sistemi özelindeki ilişkisini araştırmak için gerçekleştirilmiştir. Yönetime katılmanın iletişim, ekip çalışması ve hiyerarşi faktörleri ve çalışan tutumlarının da işe bağlılık, iş doyumu ve stres olarak ele alındığı bu çalışmada, kavramların ölçülebilmesi için anket uygulaması yapılmıştır. 117 kişinin katıldığı ankette sorulan sorulara verilen cevapların değerlendirilmesi için ANOVA analizi, yönetime katılma ve çalışan tutumları arasındaki ilişkinin ölçülmesi için de regresyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında, yönetime katılma ve çalışan tutumlarının hiçbirinin kadın-erkek anlamında değer farklılığı sergilemediği ama çalışanların pozisyonlarına göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Özellikle idari personel ile öğretmenlerin arasında anlamlı farklılıkların bulunduğu çalışmada yapılan regresyon sonucunda ise yönetime katılmanın çalışan tutumlarında gözlemlenen varyansın %32,4'ünü açıkladığı ve yönetime katılma ile çalışan tutumları arasında 575'lik bir korelasyon bulunmuştur. Bu açıdan yönetime katılmanın çalışan tutumlarını olumlu etkilediği tespit edilmiştir. Sonuç kısmında bulgular değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yönetime Katılma, Çalışan Tutumları, Ortaöğretim. This study was conducted to investigate the relationship between participation and employee attitudes in the Turkish education system. In this study, which communication, teamwork and hierarchy factors of participating and job satisfaction, stress and organizational/job commitment factors of employee attitudes, a questionnaire was applied to measure those concepts. To calculate the answers of questionnaire, ANOVA analysis was made and to determine the relation between participation and employee attitudes a regression analysis was applied. When the results are checked, the factors of both participation and employee attitudes do not differ from each other in terms of gender, however, factors differ when they categorized as position. In the study, (especially) a significant difference was found between administrative employees and teachers, and according to regression result participation explains the 32,4% variance of employee attitudes and a correlation of ,575 point was also found. From this perspective, participation is found as positive effector of employee attitude. Findings are discussed in the conclusion part. Keywords: Job Participation, Employee Attitudes, Secondary Education
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [164]