İstanbul Gelişim Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu: Yüksekokul Bülteni (Ocak 2021)
Özet
"Yabancı dil travma olmamalı; dinleme ve yazma becerisine odaklanılmalı"
Yabancı dil öğreniminin sadece okuyup anlayan ama üretmeyen bir yaklaşımla travma haline getirilmemesi gerektiğini dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Şahin Gök, "Yabancı dili öğrenirken daha çok dinleme ve yazma becerilerine odaklanılmalı. Öğrenimive konuşmayı engelleyen en önemli sorunlardan biri de hata yapma kaygısıdır" dedi.
Her geçen gün büyüyen ve dışa açılan, hatta birçok alanda özellikle yükseköğretimde cazibe
merkezi olan Türkiye'nin yabancı dil öğrenme ihtiyacı olduğuna dikkat çeken İstanbul Gelişim
Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Şahin Gök, yabancı dil
sınavlarının dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini ölçecek bir şekilde tasarlanması
gerektiğini dile getirdi. Gök, "Dil çoğunlukla sesli veya yazılı iletişim aracıdır. Dili sadece
okuyup anlayan ama üretmeyen bir yaklaşımla yabancı dil öğrenimini travma haline getirdik"
ifadelerini kullandı.
"Dinlemeye ve yazmaya odaklanılmalı"
Yabancı dili öğrenirken daha çok dinleme ve yazma becerilerine odaklanılması gerektiğine
vurgu yapan Dr. Öğr. Üyesi Şahin Gök, "Mevcut yabancı dil öğrenme anlayışımızda dil girdisi
olarak sadece gözlerimizle okuyarak öğrenip beynimize kaydediyoruz. Sesli girdi yani dinleme
oranı yok denecek kadar az olduğu için sesli çıktı yani konuşma da çok az oluyor. Yazma
becerisi de anlamlı dil çıktılarını ve öğrenmenin kalıcı olmasına katkı sağlar" diye konuştu.
Sayı
Ocak 2021Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2626Koleksiyonlar
- Bültenler [33]
- Fakülte/Yüksekokul Aylık Bültenleri [584]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: